"YENİ HEDEFİMİZ 3 YILDA 3,5 KAT BÜYÜME"

Koton, pazarda oyunun kuralları değiştikçe kendisi de dönüşen, bir anlamda zamanın ruhunu yakalayan markalardan… Zaten Koton Yönetim Kurulu Eşbaşkanı GÜLDEN YILMAZ’a göre başarının ardında da bu yatıyor. “Doğru zamanda doğru yerde olduk. Boşlukları gördük ve doldurduk” diyen Yılmaz, ekliyor: “Pazarı doğru analiz etmemiz, kendimize yeni bir yön verme konusunda çok etkili oldu. Gelecekte de böyle olacak.” Gülden Yılmaz’ın bu motivasyonu, markanın hedeflerine de yansıyor. Şirket, 3 yılda 3,5 kat büyümeyi ve 30’uncu yılı olan 2018’e 6 milyar TL ciroyla girmeyi planlıyor.

25.02.2015 16:12:440
Paylaş Tweet Paylaş
"YENİ HEDEFİMİZ 3 YILDA 3,5 KAT BÜYÜME"

“YABANCI İLGİSİ SÜRECEKTİR” 
ÇOK SEGMENTTE DEĞİL
 Türkiye genç bir pazar. Geniş bir pazar. Perakende dinamikleri açısından da henüz çok fazla segmente olmamış bir pazar. Önümüzdeki 10 yılda müşterinin daha fazla segmente olduğu, niş ihtiyaçlara ve yaşam tarzlarına odaklanmış markaların ortaya çıktığı, daha olgunlaşmış bir perakende pazarı göreceğiz.
PAZAR OLGUNLAŞACAK Türkiye pazarı daha segmente bir pazar ve bu segmente pazarın doğurduğu yeni markalar göreceğiz. Hem yerli hem yabancı… Bence önümüzdeki 10 yıl, Türk perakende pazarının olgunlaştığı bir dönem olacak. 
YERLİLERLE BAŞA ÇIKMAK ZOR Yabancılar pazara gayet ilgili ve bu ilgi sürecektir. Ancak yabancı markaları korkutan tek bir konu var: İçeride pazarı domine eden çok güçlü yerliler olması. Gelen yabancıların bazıları başarılı olamıyor, hedeflerine ulaşamıyor ve geri gidiyorlar. Tabii bunun en önemli nedeni, değişim güçlü yerli oyuncular. Diğer yandan bazı yabancı markalar da Türk müşterisini ve pazarı tanımayı, anlamayı yeterince iş edinmiyorlar. Onu iş edinmeyen de çok başarılı olamıyor zaten. 

BAŞARININ SIRRI NE?
İKİ FARKLI BAKIŞ
Koton şanslı bir şirket. Çünkü burada iki farklı lider var. Koton bundan çok yararlanıyor. Benim moda algım ve bilgim, okuyarak gezerek belli bir noktaya geldi. Kuzguncuk’taki küçücük dükkanda edindiğim müşteriyi anlama egzersizlerimin, bugünkü Koton’a çok yansıması var. Burası aklın ve sezginin ortaklağa yürüdüğü bir şirket. Ortak fikirlerden de çatışmalardan da çok besleniyoruz.
BÜYÜME SÜRECEK Her markanın bir vaadi olmalı ve kendi vaadini tüketiciye iyi anlatmalı. Koton olarak segmentasyona odaklanıyoruz ve farklı markalar yaratıyoruz. Bunu özellikle son birkaç yılda hızlandırdık. Koton Jeans, Koton Kids, Koton Beachwear, Ole ile genişleyerek büyüyoruz. Bu açılım büyüyecek. Örneğin Koton Kids için iki bağımsız mağaza açtık. Zaman içinde diğerlerini de dışarı çıkarmak söz konusu olabilir. 

Koton’un büyüme stratejisi 
1- 2000’lere kadar Avrupalı markalara üretim yapıyor ve kendi markamızı ihraç ediyorduk. Ayda 700-800 parça koleksiyon yapıyorduk.
2- Markamızla yaptığımız yıllık ihracat 10 milyon dolar seviyesindeydi. Mağaza sayımız ise 10-11 civarındaydı.
3- O dönemde yurtdışına gittik, bu işlerin nasıl yapıldığını inceledik. Yolumuzun moda perakendeciliği olmasına karar verdik.
4- Sonra müşterimizi anlamaya karar verdik. Zamanına göre çok iyi örneklemli, ciddi bir müşteri profili ve ihtiyaçları araştırması yaptırdık.
5- İki önemli iddia koyduk: Moda tarafını iyi yapmak, çok hızlı olmak. Yani “fast fashion”ı tam anlamıyla uygulamaya karar verdik. 
6 -2010’daki “çeşitlilik” de önemli bir dönüm noktası oldu. “Line extention” (ürün gamı çeşitlemesi) stratejisiyle hızlı büyüdük. 
7- Artık ürün çeşitlemesiyle büyüyoruz. Koton Kids, Koton Jeans, Koton Beauty çıktı. Kozmetik, iç giyim ve plaj kıyafeti girdi. Sıra Koton Baby’de. 
8- 2000’lerin başına göre marka, model ve tasarım ekibi sayımız 5’e katlandı. 3 yıl önce 20 bin olan model sayısı 30 bine ulaştı. 
9- Son 3 yıldır yüzde 40-45 bandında büyüyoruz. 2014 ciromuz 1,7 milyar TL oldu. 2018 için 6 milyar TL hedefliyoruz. 
10- Yurtdışıyla birlikte mağaza sayımız 392 oldu. 2018’de ise mağaza sayısı 780’e ulaşacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz