ALİ MURAT KIZILTAŞ / İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı
Bugün 35 ilde 86 mağazayla faaliyet gösteren inci Deri, yıl sonuna kadar bu rakamı 100'e ulaştırmayı planlıyor. Yıllık büyüme hızlarının yüzde 20'ler civarında olduğunu belirten inci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, bu hızda büyürken önümüzdeki dönemde verimliliğin ve Anadolu'nun ön plana çıkacağını söylüyor. "Verimli olabileceğimizi düşündüğümüz noktalara yatırım yapıyoruz. Yeni yatırımlarımızda verimsizliğe hiç tahammülümüz yok. Daha eski yatırımlarımızda ise genellikle verimsiz noktalarımızdan sözleşme sürelerine uygun biçimde çıkıyoruz, Son dönemlerde yeni mağaza yatırımlarımızı ağırlıklı olarak Anadolu'ya yapıyoruz” diyor. 2012 yılını 102 milyon TL ciroyla kapatan şirket, bu yıl sonunda da 130 milyon 500 bin TL'ye ulaşma planıyla yol alıyor. İnci Deri asıl atılımını ise 2017 yılına kadar gerçekleştirmek niyetinde, 2017'de 100'üncü yıllarını kutlayacaklarını ifade eden Kızıltaş, "Bu bizim için müthiş bir gurur kaynağı, 100'üncü yılımızda 50 ilde 120 mağazaya ulaşmayı, çalışan sayımızı 650'ye çıkarmayı ve marka yatırımlarımızı artırmayı planlıyoruz, Ciro hedefimiz ise 250 milyon TL” diye konuşuyor.
Şu ana kadar ortaksız olarak büyüme hamlelerini gerçekleştiren inci Deri, önümüzdeki süreçte de ortaklıklara sıcak bakmıyor, Zaman zaman bu tür görüşmelerin olduğunu ve çok çeşitli teklifler aldıklarını hatırlatan Kızıltaş, şimdilik bu tekliflere yaklaşımlarının olumsuz olduğunu anlatıyor. "Ciddi bir girişimimiz yok” diyor, İnci Deri yurtiçinde büyürken yurtdışında da yayılmak peşinde... 3'ü Kıbrıs, 1'i Bakü'de olmak üzere yurtdışında 4 mağaza ile faaliyet gösteren şirket, bugünlerde farklı ülkelerde anlaşmalarını tamamlamak üzere, Kızıltaş bu konuyla ilgili son durumu şöyle paylaşıyor: "Üsküp'te bir mağaza açmak üzereyiz. Bunun dışında komşu ülkelerde yatırım görüşmelerimiz devam ediyor, Ağırlıklı olarak Körfez ülkeleri üzerinde duruyoruz.”
“2012’DE ÜRETİMDEN ÇIKTIK”
İnci Deri son bir yıldır önemli bir dönüşüm yaşıyor. Bu dönüşümün nedeni daha güçlü bir marka olmak. Marka yatırımı kapsamında ilk adım olarak üretici olmaktan çıktıklarını belirten Kızıltaş. "2012'de ürün tedarik, lojistik ve kanal yönetimi departmanlarımızdaki iş yapış biçimlerini komple yeniledik, Yeni sistemde Türkiye genelinde 67 yerli tedarikçiyle çalışıyoruz. Türkiye'de üretiminde zorlandığımız az sayıdaki ürünü de ithal ediyoruz. Bu oran yaklaşık yüzde 10 civarında” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?