DİDEM ŞEKEREL ERDOĞAN / TÜRK HENKEL ÇAMAŞIR VE EV BAKIM ÜRÜNLERİ PAZ. DİREKTÖRÜ
Didem Şekerel Erdoğan, Henkel'in pek çok markasının global anlamda başarısında pay sahibi. Örneğin 2004 yılında ev bakım ürünleri pazarlama yöneticisiyken yaptırdığı araştırmalarda çamaşırların kokusunun Türk kadını için çok önemli olduğunu ilk o keşfetti. Bunun üzerine Persil Vernel Esintili adlı ürünü geliştirdi. Bu lansman sonunda 8 ayda Persil'in pazar payı 2'ye katlandı. Yine birkaç yıl önce Henkel'in tuvalet kokusu markası Dixi'ydi ve başarılı bir performans göstermiyordu. Erdoğan, yaptırdığı araştırma sonucunda Dixi'nin tüketici tarafından sadece yüzey temizleyici markası olarak algılandığını gördü ve global marka Bref'i Türkiye'de lanse etti. Bu lansmanın ardından Bref kısa sürede pazar lideri oldu. Başarısını daha sonra görev aldığı Ortadoğu ve Doğu Avrupa'daki 32 ülkeye daha yayan Erdoğan, 4 yıl Viyana'da görev yaptı. O dönemde de 2 yılda ciroyu 2'ye katladı. Haziran 2011'de Türkiye'ye dönen Erdoğan'ın Türkiye için de hedefi, şirketi daha yüksek cirolara ve pazar paylarına ulaştırmaktı. Erdoğan, geçen 2 yılda bu hedefine de ulaştı. 2012 sonunda Henkel, Türkiye'de bulunduğu 50 yılın en yüksek ciro ve kârlılık rakamlarına ulaştı,
Türkiye global Henkel dünyasında 2012'de en başarılı ülke oldu. Bu büyümenin çamaşır deterjanlarından geldiğini söyleyen Erdoğan, "2010'dan 2012'ye pazar payımızı yüzde 50 artırdık. 2012'de yumuşatıcı, sıvı bulaşık deterjanı, tuvalet kokusu, yüzey temizleyici ve sıvı çamaşır deterjanı pazarlarını lider olarak kapadık. Çamaşır ve ev bakım ürünlerinde 2'nciliğe ulaştık” diyor. Erdoğan kariyer hedefini ise şöyle açıklıyor: "Değişimi yaratan taraf olunca başarıya ulaştık. işimi daha inovatif yapma derdindeyim.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?