ORAN NASIL DEĞİŞTİ?
IAB Türkiye AdEx-TR raporuna göre mobil, 2012’de bir önceki yıla oranla yüzde 44 oranında büyüdü ve dijital reklam yatırımları toplamındaki payını yüzde 3’ten yüzde 4’e çıkardı. IAB Türkiye dijitalde yaşanan ve dünya ortalamalarının üstünde seyreden büyümenin, önümüzdeki dönemde özellikle mobil ve video tarafından tetikleneceğini öngörüyor. 12 yaş ve üstü bireyler arasında yapılan IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması Mart 2013 verileri bu öngörüyü doğrular nitelikte. Araştırma Türkiye’de PC dışı internet kullanımının büyük bir ivmeyle arttığını ortaya koyuyor. PC KULLANIMINDAKİ DURUM
Çoğunluğunu mobil cihazların oluşturduğu PC dışı internet kullanımının toplam kullanım içindeki payı, Haziran
2012’de yüzde 2,6 seviyesindeyken, Mart 2013’te yüzde 80’lik bir artışla yüzde 4,6 seviyesine gelmiş durumda. IAB Türkiye yetkilileri, “Buradan hareketle mobilin toplamdan aldığı payın, dijitalin büyüme hızının üstünde artacağını söylemek mümkün” diyor. Mobilin gelişmesi reklam sektörünü de doğrudan etkiliyor. BAĞLANTIDA OLMA KRİTERİ
Artık reklamverenlerin hedef kitlelerine ulaşmak için sadece medyaya odaklanmasının yetmeyeceğini belirten yetkililer, “Bazı markalar SES tanımlarına ilave olarak ‘bağlantıda olma’ kriterini kullanıyor ve hedef kitleyi dijitalde 360 derece kavramaya yönelik stratejiler geliştiriyor. Bu konuda en etkin çalışmaların GSM operatörleri ve finans kuruluşları tarafından yürütüldüğünü söyleyebiliriz” diye konuşuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?