VEHBİ VARLIK / İnoksan Yönetim Kurulu Başkanı
İnoksan endüstriyel mutfak sektörünün önemli oyuncularından. Toplam büyüklüğü 600 milyon TL'lik endüstriyel mutfak pazarında yüzde 15'lik bir pay sahibi olan şirket, üretiminin yüzde 35'ini toplam 5 kıtaya ihraç ediyor. Aynı zamanda dünyanın birçok ülkesinden ithalat gerçekleştirirken, 60'a yakın markanın da temsilciliğini yürütüyor. İstikrarlı bir büyüme hedefleri olduğunu belirten inoksan Yönetim Kurulu Başkanı Vehbi Varlık, ürünlerine her yerden ulaşılabilmesi için 6 bölge müdürlüğü ve 40'a ulaşan bayilerinin yanında Türkiye'nin dört bir yanına inoksan showroom'larını açacaklarını söylüyor. "Önümüzdeki 3 yıl için bayilerimizle birlikte detaylı bir planlama yapıyoruz. Ayrıca 2013 yılı başında belirlediğimiz stratejimiz doğrultusunda uluslararası işbirlikleriyle büyümeyi, sektörümüzde en iyi olanlarla işbirliği yapmayı amaçlıyoruz, Kendi ürünlerimizi daha geniş pazarlara ulaştırıp, yeni pazarlarda boy göstereceğiz, Kârlı, itibarlı, yenilikçi bir şirket olmanın yanında dünya pazarında bilinen bir sektör markası olmak istiyoruz” diyor.
Sektörde 33'üncü yılını dolduran Vehbi Varlık, sektörün gelişim çizgisinden de memnun. Son yıllarda özellikle gastronomideki yükselişin mutfak standartlarını olumlu etkilediğini ve büyümeyi sürüklediğini ifade ediyor. "Gastronomide yükselen ivme mutfak standartlarını da yükselttiği için sektörümüzde büyüme yaşanıyor. Yabancı zincirlerin Türkiye'ye giriş yaparak restoran açmaları da cabası” diye konuşuyor.
Birçok sektörde olduğu gibi endüstriyel mutfak sektöründe de büyüme sancıları var. Özellikle sektörde vadelerin anlamsız biçimde uzamasından şikayetçi olan Varlık, kendi çözümünü bulmuş, Vadelerde piyasa şartlarına göre düzenlemeler yaptıklarını anlatıyor, bunu nasıl gerçekleştirdiklerini şöyle paylaşıyor:
"Önce faaliyet giderlerinin etkin kullanımı planı çerçevesinde, başa baş satış noktasını yaklaşık yüzde 30 oranında düşürerek daha düşük ciro yapmayı göze aldık, vadeleri kısaltma uygulamasına geçtik, 5 yıl sonundaki ciro hedefimiz aynı kalsa da 2013 ciro hedefinde, giderlerle paralel olarak indirime gittik, Bununla birlikte pozitif gelişmeleri üst üste yaşamaya başladık, Kayıtlı siparişlerimiz rekor kırdı, ilk çeyrek ciro hedefini yaklaşık yüzde 20 oranında aştık, başa baş noktası üzerindeki satışlar nedeniyle de yıllık kâr hedefinin yaklaşık yüzde 50'sini ilk dönem sonunda gerçekleştirdik.”
“YENİ MARKALAR YARATACAĞIZ”
Varlık, sadece endüstriyel mutfak sektöründe değil yeni iş alanı olarak çamaşırhane, medikal sektörü, gemi mutfağı, açık büfe ve servis hatları alanında da yatırım yapıyor. Bu yatırımlarda henüz yolun başında olduklarını belirten Varlık, "Yeni iş kollarımızda da inoksan gibi farklı yeni markalar yaratmak istiyoruz, Vizyonumuz sürekli gelişim üzerine kurulu” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?