OBEN AKYOL / Nestle Türkiye Genel Müdürü
Nestle, Türkiye'yi çikolata ile tanıştıran şirket, ilk fabrikasını 1927 yılında açtı, Damak markasını da 1933'te yine Türkiye'de oluşturdu, 100 yıla yaklaşan serüveninde Nestle'nin pazardaki bugünkü konumuna gelince... Nestle Çikotala Genel Müdürü Oben Akyol, pazar payında kendilerini kuvvetli ikinci olarak gördüklerini söylüyor. "Değişik kategorilerde değişik pazar paylarımız var, Özellikle son 10 yılda her yıl pazar payı aldık. Çikolatada aşağı yukarı yüzde 20'ye yakın bir pazar payımız bulunuyor. Bisküvilerde kısa sürede yüzde 10'un üzerine pazar payına ulaştık” diyor.
Dünyada 130 ülkede yer alan Nestle, en çok çikolata ülkesi olarak bilinen İsviçre'de pazar lideri olmakla gurur duyuyor. 100 yıla yakın süredir faaliyet gösterdiği Türkiye ise tüm bu ülkeler arasında Nestle'nin en güçlü olduğu ilk 5 ülke arasında yer almıyor, Ancak Akyol, bu durumun kişi başına düşen çikolata tüketimiyle alakalı olduğunu belirtiyor.
Türkiye'de kişi başı çikolata tüketimi yaklaşık 2 kilo, Sadece İngiltere'de bu oranın 12 kilo civarında olduğu düşünülünce Türkiye'deki tüketim çok düşük kalıyor. Akyol, buna rağmen kişi başına düşen gelirdeki iyileşmeyle birlikte atıştırmalık pazarındaki tüketim trendinin çikolataya kaydığını ifade ediyor. "Her ne kadar şu anda Türkiye çok güçlü olduğumuz ilk 5 ülke içinde olmasa da önümüzdeki dönemde potansiyeliyle Nestle'nin büyümeyi planladığı 3-4 ülkeden biri” diye konuşuyor.
Nestle yeni dönemde büyümesini yeni ürünlerle sürdürmek niyetinde, ilk kez 2 yıl önce Balaban Gıda'yla ortaklığa giderek satın alma ve birleşme yönünde bir adım atan Nestle, bu birleşmeden de memnun. Akyol, geçtiğimiz yıl gerek birleşme gerek Karacabey'deki fabrikalarına yaptıkları kapasite yatırımlarıyla inovasyondaki yetkinliklerini ve lokal güçlerini artırdıklarını anlatıyor. Önümüzdeki dönemde yeni birleşme ve satın almalar olup olmayacağına ilişkin de, "Balaban bizim için ilk alımdı, Şimdilik yeni bir alım gündemimizde değil. Ancak Nestle gibi bir oyuncu böyle gelişmelere her zaman açık, Bir şey olacaksa Nestle de mutlaka 'Ne oluyor'der” açıklamasında bulunuyor.
DAMAK DÜNYA MARKASI OLUR MU?
Nestle, Türkiye'de yarattığı Damak markasıyla oldukça iddialı. Bu markayı uluslararası noktaya taşımak istiyor. Bunun için çalışmalar yürüttüklerini belirten Akyol, "Bu Nestle Türkiye olarak ' bizim için en önemli konulardan biri. Önümüzdeki 5 yılda Damak'ı dünya markası yapabilir miyiz, başka yerlerde tüketiciyle buluşturabilir miyiz diye çalışıyoruz” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?