"Değişimi algılayamayan elenir"

Pazardaki değişen medya tüketim alışkanlıklarına senkronize olamayan medya şirketleri elenir."

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Değişimi algılayamayan elenir


Doğan Gazetecilik son 1 yıldır radikal bir değişim süreci yaşıyor. Bünyesinde MilliyePosta, Vatan, Radikal ve Fanatik'in yanı sıra birçok internet sitesini de barındıran şirket, ilk önce kendi bünyesinde değer yaratan bir konsept geliştiremediği Radikal'i bünyesinden çıkardı. Ardından farklı lokasyonlarda faaliyet gösteren tüm yayınlarını tek bir çatı altında topladı. Yurtdışında basılan ve dağıtılan gazeteleri tamamen dijital ortama geçirerek, gazetelerin basılı versiyonlarının yayınlarını durdurdu. Aynı çatı altında olmanın da yarattığı sinerjiyle istihdamda yüzde 10'luk bir azaltmaya gitti. Tüm bu operasyonun Doğan Gazetecilik'e getirisi oldukça yüksek. Şirket 2010'da tarihinin en yüksek operasyonel kârını elde etti. Grup dışı reklam gelirlerinde ciddi bir yükseliş yaşadı.
Bu değişimi yöneten ekibin başında bir yıl önce Doğan Gazetecilik'te CEO'luk koltuğuna oturan Servet Topaloğlu bulunuyor. Bugüne kadar Türk Siemens ve Tansaş gibi farklı sektörlerde bulunan birçok şirkette başarılı yeniden yapılanma operasyonları yürüten, Real Hipermarketleri'ni Türkiye'de kuran ve 5 yıl yöneten Topaloğlu, şimdi Doğan Gazetecilik'i dönüştürmek peşinde. Birinci hedefi tirajda yüzde 20'lik payıyla sektör lideri olan şirketi daha kârlı hale getirmek. Bunun için daha pek çok değişim gerçekleştirmeye hazırlanan Topaloğlu, 2010'da yapılanların henüz mütevazı adımlar olduğunu söylüyor. İlk etapta operasyonel kârlılığa odaklanan Topaloğlu, asıl rotasını da şöyle açıklıyor: "Önümüzdeki dönemlerde gazeteleri de olan ve gazeteleri kadar iddialı olan bir dijital medya şirketi olmak istiyoruz."

Capital: Doğan Gazetecilik'te göreve geleli ne kadar oldu?
- Bir yıl oldu. Faik Açıkalın Yapı Kredi'ye genel müdür olduktan sonra Hanzade Hanım'ın önerisiyle Şubat 2010'da göreve geldim.

Capital: İlk olarak nasıl bir durum saptamasında bulundunuz? Ne tür aksiyonlar aldınız?
-2009 sektör ve Doğan Gazetecilik için çok iyi bir yıl değildi. Dolayısıyla 2010'a geçişte bir tedirginlik vardı. Ancak 2010 iyi bir yıl oldu. Önceden düşünülen, ancak icra edilemeyen pek çok tedbirin hayata geçirilmesi benim zamanıma rastladı. Radikal sayılabilecek değişiklikler yaptık. Bünyemizde, Milliyet, Posta, Vatan ve Fanatik gazetelerinin yanı sıra bunların değişik dijital medya formatları ve dikey portal ve seri ilan sitelerimiz var. Her gün 1 milyonun üzerinde gazete satıyoruz, internet ortamında milyonlarca kez tıklanıyoruz. Bu faaliyetlerin hepsinin tek çatı altında aynı lokasyonda olması önemliydi. Dolayısıyla bina dışında olan faaliyetleri aynı lokasyonda toplayarak bir yönetim bütünlüğü sağladık. Bu ciddi bir tasarruf ve yönetim etkinliği getirdi. Ayrıca Doğan Gazetecilik, kendi bünyesinde Radikal için değer yaratıcı bir iş modeli üretemiyordu. Konseptini değiştiremediğimiz için fon üretemediğimiz bu gazeteyi sattık. Bu 2010'un önemli kararlarından biriydi. Teknolojik gelişmelere bağlı olarak Milliyet ve Fanatik'in yurtdışı baskılarını da kapattık, bunları tamamen dijital ortama aldık. 2010'da şirketimizde 110 kişilik bir tasarrufumuz oldu. Bu da aşağı yukarı yüzde 10'a tekabül ediyor. Posta ve Milliyet'te iş ortaklarımıza konseptlerimizi ve projelerimizi daha iyi anlatabildiğimiz için pazar büyümesinin üzerinde grup dışı reklam gelirleri elde ettik.

Capital: Tüm bunların rakamlara yansıyan sonuçları nasıl oldu?
- 2010 yılında Doğan Gazetecilik en yüksek operasyonel kârını yaptı. Ancak bahsettiğim tasarruf tedbirlerinin esas yansımasını 2011'de göreceğiz. Çünkü operasyonların pek çoğu bir defaya mahsus belirli bir masraf gerektirdi. Bunlar 2010 bilançolarımıza son kez yansıdı. Eğer bu adımları 2010 da atmamış olsaydık, 2011 yılında 12-13 milyon TL'lik bir ilave maliyeti sırtımızda taşıyor olacaktık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz