"Farkındalık ve güven yaratın"

Lon Safko ile şirketlerin sosyal medyada nerede yanlış yaptığını ve bu konudaki iyi ve kötü örnekleri konuştuk

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Farkındalık ve güven yaratın
Lon Safko, dünyanın önde gelen sosyal medya stratejistlerinden... Bu alanda önemli kitaplardan biri sayılan Sosyal Medya İncili'nin (Social Media Bible) yazarı. Aynı zamanda sosyal medya yönetimi konusunda dünyanın en büyük şirketlerine danışmanlık yapıyor. Safko, sosyal medyayı kullanarak gelirlerini ve kârlılıklarını artırmak isteyen şirketlere,"Farkındalık yaratın"diyor ve ekliyor:"Hedeflerinizi ve stratejinizi iyi belirleyin. Milyarlarca üyesi olan sosyal medyada her yerde olun. En önemlisi ise güven yaratın." Lon Safko, dünyanın önde gelen sosyal medya stratejistlerinden biri. Aynı zamanda Steve Jobs tarafından üretilen insan hayatını koruyan ilk bilgisayarın fikir babası... Bilişim sektöründe yazılımdan donanıma birçok patenti var. 14 şirketin de kurucusu olan Safko, internet ve sosyal medya konularında büyük şirketlere danışmanlık yapıyor. Bu konuda yayınlanmış 7 kitabı da var. Dünyaca üne kavuşmasını sağlayan kitabı Sosyal Medya İncili (Social Media Bible) ise sosyal medyayı etkin olarak kullanmak isteyen şirketlerin başucu kitabı haline gelmiş durumda. Son kitabı, “The Fusi-on Marketing Bible” ise sosyal medyadan dijital ve geleneksel medyaya kadar gelecekte bütün mecralarının birbiriyle birleşeceğini anlatıyor. Bunu “fusion marketing” olarak adlandıran Safko, sosyal medyada başarılı olmak isteyenlere ise rastgele tweet atıp Facebook sayfası açmaktansa iyi bir strateji belirlemelerini öneriyor. Safko’ya göre iyi bir strateji kadar sosyal medyada önemli olan diğer konu ise farkındalık yaratmak. Safko, şirketlere “Sosyal medyada her yerde olun. Farkındalık ve güven yaratın” diye sesleniyor. Safko ile şirketlerin sosyal medyada nerede yanlış yaptığını ve bu konudaki iyi ve kötü örnekleri konuştuk:

Capital: Sosyal medyada şirketler için kazandıran bir formül var mı?
- Sosyal medyada başarı için ilk önce dinlemek, daha sonra da iyi içerik paylaşmak gerekiyor. Ancak bundan daha da önemlisi, kuvvetli bir sosyal medya stratejiniz olmalı... Ne Facebook ne de Twitter bir strateji değil. Bunlar sadece sosyal medya araçları. Dolayısıyla şirketinizin sosyal medyaya ait bir stratejisinin olması önemli. Çoğu şirket önce bir Facebook ve Twitter hesabım olsun sonra nasıl kullanacağıma bakarım mantığıyla olaya yaklaşıyor. Halbuki burada şirketler için en önemli nokta, hedef kitle ile doğru iletişime geçecek stratejiyi belirlemek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz