Made in Turkey'den Made in World'e mi?

Yeni dönemde hangi şirketler, nasıl bir küreselleşme stratejisi izliyor?

1.05.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Made in Turkey'den Made in World'e mi?


ŞİRKETLERİN HEDEFLERİ BÜYÜK
YURTDIŞI PAYI ARTACAK

Kastamonu Entegre Pazarlama Müdürü NACİ GÜNGÖR, gelecek hedeflerinin yurtdışı payını yüzde 50'ye çıkarmak olduğunu söylüyor ve ekliyor: "2011 'de toplam üretimimizin yüzde 13'ü yurtdışında gerçekleşti. Bu oran 2012'de yüzde 16 olacak. Önümüzdeki 10 yıl içinde Romanya, Bulgaristan, Ukrayna ve Rusya'da yeni yatırımlar planlıyoruz. Böylece üretimimizin yarısını yurtdışında üretiyor olacağız. Sürdürülebilir büyümeyi sağlamak ve bölgesel liderlik için yatırımlarımıza yurtdışında devam edeceğiz."

ANADOLU EFES'İN PLANI
Anadolu Efes Kurumsal İlişkiler, Regülasyon ve Yönetsel İşler Grup Direktörü SALTUK ERTOP yurtdışı üretim planlarını şöyle anlatıyor: "10 yıllık büyüme planımız doğrultusunda 2011 sonunda SABMiller ile bir stratejik işbirliği gerçekleştirdik. Bu işbirliği kapsamında şirketin Rusya ve Ukrayna'daki bira operasyonlarını devraldık. Bunu da göz önünde bulundurursak yurtdışı üretim payımız yüzde 75'lere çıktı. Toplam bira üretimimizin ise ilk planda 3 milyar litreye çıkacağını öngörüyoruz. Önümüzdeki yıllarda yeni pazar arayışımız sürecek ve karşımıza çıkacak fırsatları değerlendireceğiz."

DYO, RUSYA'DA BÜYÜYECEK
Dyo Boya Fabrikaları Genel Müdürü SERDAR ORAN ise hedeflerinin yeni ülkelerden ziyade mevcut pazarlarda büyümek olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Önümüzdeki dönemde, yeni ülkelerden çok halihazırda faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde büyümeyi istiyoruz. Dyo markasını güçlendirmek ve kapasitemizi ileriye taşımak hedeflerimiz arasında. Özellikle Rusya'da çok daha aktif olmayı planlıyoruz. Ancak elbette ilerleyen yıllarda, potansiyel gördüğümüz yeni ülkelerde üretimi de düşünebiliriz."


THOMAS L. FRIEDMAN
"YAŞADIĞIMIZ DÜNYA ARTIK BU"
EVDE YAPMAK ANLAMLI MI?

"Made in world" akımının dünyayı sarmaya başladığını söyleyen "The World Is Flat" (Dünya Düzdür) kitabının yazarı, Pulitzer ödüllü Amerikalı gazeteci ve yazar Thomas L. Friedman, New York Times'ta yayınlanan bir makalesinde, çarpıcı örneklere yer veriyor. Ona göre artık evde yapmak çok anlamlı değil. Zaten dünya devi şirketlerin stratejileri de bunu ispatlıyor. Friedman'ın yorumu şöyle:

İÇ-DIŞ KALMADI
"Artık CEO'lar outsource (dış kaynak) kelimesini çok daha az kullanıyor. Onların dünyasında her şey son derece entegre ve artık 'iç' ve 'dış' diye bir şey kalmadı. Artık ürünlerin çok daha fazlası "made in America" yerine "made in world". Artık çok daha fazla şirket kendini dünya vatandaşı olarak konumluyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz