Müşteri Zengini Reklam Ajansları

Hem ajansların performansını sergilemek hem de sektördeki son gelişmeleri yansıtmak açısından “Müşteri sayılarına” odaklanan özel bir araştırma hazırladık.

22.10.2014 19:19:310
Paylaş Tweet Paylaş
Müşteri Zengini Reklam Ajansları

SAYI NE ZAMAN İŞE YARAR?

Çünkü, müşteri sayısını açıklamanın aleyhimize işlediği durumlarda olabiliyor. Bizim müşteri sayımız ve hizmet verdiğimiz reklamverenler, gerçekten pazarlama bilimine inanan şirketler için etkileyici hale gelebilir. Hatta pazarlama bilimine inanan söz konusu şirkete bir de, o reklamverenlere kaç yıldır hizmet verdiğimi açıkladığımda, “doğru ajans” bu diye düşünebilir.

KİMLER İYİ KAZANIYOR?
Müşteri sayısının ajansın büyüklüğünü ifade etmede önemli bir gösterge olduğunu düşünüyorum. Ancak, o sayıyı oluşturan müşterilerden kaçının büyük reklamveren ya da aktif reklamveren olduğu da önemli.Örneğin, finans kuruluşlarına hizmet veren reklam ajansları iyi cirolar yapıyorlar. Dolayısıyla, portföyünde finans kuruluşları ve kredi kartları olanlar iyi para kazanıyor diyebilirim.

EN BÜYÜK 25 REKLAMVEREN KİMLE ÇALIŞIYOR?

CİRO MÜŞTERİYLE ÖLÇÜLÜYOR
Reklamveren şirketlerin mecralardaki harcamaları rate cart esas alınarak her yıl düzenli olarak hesaplanıyor. Mecra bazında yaptıkları toplam harcamalara göre de sektördeki büyüklükleri ortaya konuluyor.

BÜYÜKLERİN PASTA PAYI YÜZDE
90 Bu büyüklük sıralamasında yer alan Türkiye’nin ilk 25 reklamverenin toplam harcamasının ise neredeyse sektör harcamalarının yüzde 90’ını oluşturduğu tahmin ediliyor. Bu nedenle büyük reklamverenlerin çalıştıkları reklam ajansları en büyük cirolarla çalışan ajanslar olarak kabul ediliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz