17 sektörü mercek altına alarak pazar payı artırma şampiyonlarını belirledik. Onları başarıya ulaştıran stratejileri araştırdık.
Ekonomik fiyata odaklanan, çeşitli kampanyalarla satışlarını canlandıran şirket ve markalar da 2009’un pazar payı şampiyonları arasında yerini aldı.
2008’de yüzde 24’lük pazar payına sahip olan Ülker Golf dondurma, 2009’da ürün çeşitlerini artırdı, ağırlıklı yabancı markaların ve ithal ürünlerin yer aldığı premium dondurma ligine Venexia markasıyla giriş yaptı. Üstelik aynı kategorideki ithal ürünlere göre Venexia’yı yüzde 50 daha ucuz olarak piyasaya sundu. Güçlü dağıtım ağı sayesinde tüketiciye ulaşabilen yeni ürünler ve düzenlenen çok sayıda kampanya, lider Algida’nın pazar payını koruduğu bir dönemde Golf’e 3 puanlık pazar payı artışı sağladı.
Havayolu taşımacılığında ikinci büyük oyuncu olan Pegasus da ekonomik fiyatlarının yanı sıra düzenlediği çok sayıda kampanya ile 2009 yılında sektöründe öne çıktı. 2008’de 13,7 olan pazar payını 16,7’ye çıkardı. Bu artışta kampanyaların önemli bir katkısı olduğunu ifade eden Pegasus Genel Müdürü Sertaç Haybat, “Biz her an kampanya üreten bir havayolu şirketiyiz. Daha fazla Türk insanını uçakla tanıştırmak ve misafir sayısını artırmak için farklı sürprizler, projeler ve kampanyalar üretmeye devam edeceğiz” diyor.
Bu arada Pegasus iç hatlarda 3 puanlık pazar payı artışı yakalarken, lider THY ise 2009’da pazar payında gerileme yaşadı. Kurumun iç hat uçuşlarındaki yüzde 66,7’lik payı, 63,80’e indi.
~Akaryakıt sektörünün güçlü şirketlerinden Opet de akaryakıt sektöründeki daralmaya rağmen geçtiğimiz yıl istasyon yatırımı yaptı, kampanyalar konusunda atağa geçti. “Opet’ten Hediye Bombardımanı” adını taşıyan ve katılımcılara Arçelik, Beko ve Grundig markalı ürünler sunan kampanya oldukça ilgi çekti. Opet de geçtiğimiz yıl yüzde 15’lik pazar payını 16,5’e yükselterek sektörünün en çok pazar payı artıran şirketi oldu.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?