Yeniler atakta

Son yıllarda farklı sektörlere birçok yeni marka giriş yaptı.

1.09.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeniler atakta

Şölen Kategori Pazarlama Müdürü Hayat Kapukaya Turaman, yenilikçi bakış açısının zorlu pazarda kendilerine yer açmalarını mümkün kıldığını belirtiyor. “Stratejimizin en önemli kısmı, özellikle kadın tüketicileri el üstünde tutmak oldu. Bunun getirdiği bağlılık ve karşılıklı sahiplenme de başarımızda en önemli rolü oynadı” diye konuşuyor.

Pazara girmeden önce yoğun tüketici ve kullanım alışkanlıkları araştırmaları yapan Papia, gerçekleştirdiği ilklerle 5 yılda pazardan yüzde 25 pay aldı. Hayat Kimya Temizlik Kağıdı Kategori Pazarlama Müdürü Aysel Aydın, pazara ilk girdikleri günden itibaren kalite kriterlerini yükselterek pazarda ikinciliğe yükseldiklerini anlatıyor. “Şu anda da sadece Türkiye’de değil dünyada bir ilk olan özel B-Side teknolojisi ile üretilen Papia tuvalet kağıtları, Türkiye’nin en dayanıklı ve dolgun tuvalet kağıdı raporunu aldı. Papia, tüketicisini dinleyerek ve ihtiyaçlarına uygun çözüm önerileri geliştirerek pazar payını yükseltmeye devam edecek” diyor.

MÜŞTERİYE YAKLAŞIM FARKI
Müşteri ihtiyacını çok net bir şekilde analiz edip karşılık vermek de yenilerin başarısında etkili bir neden olarak öne çıkıyor. Pazar payı almanın çok zor olduğu bir alan olan finans sektöründe Odeabank, 49 oyunculu pazarda 1 yıldan bile daha az sürede mevduat büyüklüğünde ilk 15 banka arasına girmeyi başarmış durumda. Bu yola çıkarken tüketicilerin değişen ihtiyaçlarını dikkate alarak bu ihtiyaçlara nasıl hitap edebiliriz diye düşündüklerini söyleyen Odeabank Genel Müdür Yardımcısı Serkan Özcan, farklılaşma imkanları üzerine yoğunlaştıklarını söylüyor. “İşte bu doğrultuda stratejimizi ‘kişiye özel’ bankacılık üzerine kurduk” diyen Özcan, müşteriye sundukları farklılıkların da kendilerine başarıyı getirdiğini anlatıyor.

Son 5 yılda indirimli gıda perakendeciliğinde üçüncü büyük oyuncu haline gelen A101, bu konumunu müşteriye sunduğu farklı hizmete bağlıyor. A101 İndirim Marketleri CEO’su Erhan Bostan, indirimli marketler arasında taze ürünün yanında marka ürün satarak müşteri nezdinde farklılaşmanın kendilerini Türkiye’de üç büyük perakende zincirinden biri haline getirdiğini söylüyor.

Yine rekabetin çok zorladığı bir başka alan olan akaryakıtta da Starpet, 5 yılda ilk 20 oyuncu arasına girmeyi başardı. Starpet Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Okalin, 60 markalı akaryakıt sektöründe geldikleri bu noktada müşteriye yaklaşımlarının etkili olduğunu ifade ediyor. “Aldığımız pazar payında, müşterinin ihtiyacını doğru şekilde belirleyip, ona uygun stratejiler geliştirmemizin ve krizleri fırsata çevirebilmemizin büyük payı var. İstasyonlarımızı kendimiz işlettiğimiz için yüzde 25’e varan oranda indirimler sağlayabiliyoruz. Bugün sektörde kendine ait istasyon sayısı en fazla olan şirket biziz” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz