Yeşil rekabet

Filolarını çevreci araçlarla yeniliyor, yeşil binalara taşınıyor, tüm süreçlerde çevreye duyarlı çözümlere odaklanıyorlar...

1.05.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeşil rekabet


DURMUŞ DÖVEN / REYSAŞ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
"YEŞİL LOJİSTİK UZMANLIK ALANIMIZ"
İLKLERE İMZA ATTIK

Şimdiye kadar gösterdiğimiz duyarlılıkla yeşil lojistikte birçok ilke imza attık. Reysaş, kullandığı araçlar, verdiği eğitimler, depolarını ve binalarını yaparken çevreye gösterdiği önemle fark yaratıyor. 1994'te Türkiye'de ilk kez alttan dolum sistemiyle alüminyum tanker ile daha çevreci taşıma, yine aynı yıl binalar üzerinde biriken suların yer altı sularına karışmadan dere yatağıyla atık prosesi uygulaması. 2007'de ilk defa Türkiye'de motorin yerine LNG ve CNG ile çalışan TIR dizaynı uygulaması gibi çalışmalarımız oldu.
BİNAMIZ DA ÇEVRECİ
Çevreye duyarlı bir şirketiz. Örneğin depolarımız yapılırken mimari ve mühendislik açıdan mamule zarar vermeden tavandan ve yanlardan tam anlamıyla aydınlatmayı sağladık. Karbon emisyonu sertifikası çalışmaları yaptık. Reysaş'ın merkez binası ve depoları, ağaçlarla kaplı yeşil bir alan içinde yer alıyor. Çevrenin zarar görmemesi için pis suların toplanıp dağıtımı yapılıyor, tasarruf ampulleri kullanılıyor, düzenli biçimde yakıt ve elektrik kontrolleri yapılıyor. Bu konularda hiçbir maddi yatırımdan kaçınmıyoruz. Demiryolu alanında yaptığımız ve 2012'de de sürecek yatırımlarımızla çevreye duyarlı taşıma modlarındaki hizmet ağırlığımızı artıracağız.


DHL "GO GREEN" DİYOR

Küresel lojistik devlerinden DHL Supply Chain, yeşil lojistik çözümleriyle öne çıkan şirketlerden. DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Hakan Kırımlı, "Çözümlerimizde sosyal sorumluluğumuza ve kaynakların akılcı kullanımına olan bağlılığımızı yansıtıyoruz. İnsanlara, hizmet ve teknolojilere yatırım yaparak müşterilerimizle güçlü ve uzun vadeli ilişkiler kurarken, topluma verdiğimiz sözü tutmak için de aralıksız çalışıyoruz" diyerek çevreci bakışlarını özetliyor. Kırımlı, şirket olarak şimdiye kadar bu alanda neler yaptıklarını ve hedeflerini ise şöyle anlatıyor: "Gündemimizdeki en önemli konulardan biri çevre duyarlılığı. Sosyal sorumluluğun bilincinde bir şirket olan DHL, iklim koruma programlarını desteklerken, afet yönetimi ve eğitim konularında da çalışmalar yürütüyor. DHL olarak küresel stratejilerimizden biri de "Go Green" inisiyatifi kapsamında karbondioksit (CO2) salımını 2020 yılında yüzde 30 oranında azaltmak. Bu kapsamda şirket çalışanlarımızın eğitimi, rut planlama ile enerji tasarrufu, tesislerimizde kullanılan enerji kaynaklarının daha etkin kullanımını sağlamak için çeşitli projeler yürütmek gibi birçok faaliyetimiz mevcut. Ayrıca her yıl Dünya Çevre Günü'nde çalışanlarımızın katılımıyla özel etkinlikler düzenliyoruz. Geçen yıl tesis ve ofislerimizde mevcut su kullanımında yüzde 20-25 oranında tasarruf sağlayan projeyi pilot olarak başlattık. 2012'de bu projeyi tüm operasyonlarımızda tamamen hayata geçireceğiz. Su tüketimini optimize edecek ve mevcut yapıyı geliştirecek süreç iyileştirme çalışmaları yürütüyoruz. Diğer yandan aktif bir şekilde tüm tesislerimiz için ISO 14001 belgesi almak amacıyla ön çalışmalar yapıyoruz. Bu yıl Automatic Meter Reading (AMR) yani otomatik sayaç okuma sistemine geçmeyi planlıyoruz. Bu sayede tüm tesislerimiz ve ofislerimizdeki anlık elektrik tüketimlerine ulaşarak saatlik, günlük ve aylık tüketim oranları kayıt altına alınarak karbon ayak izi salımımızı daha görünür hale getirebileceğiz. Ayrıca yıl içinde tüm DHL Supply Chain Türkiye çalışanları için Go Green eğitimleri düzenleyeceğiz."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz