Enerji şirketlerinin CRM uygulamaları Coudteam’den geçiyor

Salesforce.com ve New Energy’nin ileri düzey CPQ (konfigürasyon-fiyatlandırma-teklif) uygulamalarının enerji sektöründe fark yaratan çözüm olarak ön plana çıktığını belirten Vural, diğer sorularımızı cevapladı.

25.03.2014 13:30:540
Paylaş Tweet Paylaş
Enerji şirketlerinin CRM uygulamaları Coudteam’den geçiyor
2012 sonunda kurulan cloudteam, şirketlere crm hizmetleri ve teknolojik dönüşüm projelerinde hizmet veriyor. enerji şirketlerine hem kurumsal hem bireysel müşteriye satış, servis ve pazarlama ana fonksiyonlarında destek veren cloudteam, ayrıca müşteri hizmetleri alanında sosyal medyanın etkin kullanılmasını sağlama yönüyle de ön plana çıkıyor. Şirket, 2014 yılındaki büyümesini yüzde 200 olarak belirledi.

Enerji sektörü devrimsel bir dönüşüm içinde. Bir tarafta akıllı ölçümleme gibi yeni teknolojiler, yenilenebilir enerji, enerji verimliliği gibi önemli kavramların müşteriye tanıtılması ve müşterinin sunulan hizmetlerle ilgili bilinçlendirilmesi gerekiyor. Diğer tarafta muazzam bir rekabet ve müşterinin bir firmadan diğerine kolaylıkla geçiş yapabildiği bir pazar söz konusu.

“Bu pazarda müşteriye fark yaratmak için fiyat dışında sunabilecekleriniz de olmalı ki müşteri size sadık kalsın, sizinle çalışmaya, büyüme devam etsin” mottosuyla enerji şirketlerine CRM hizmet ve uygulamaları sağladıklarını belirten Cloudteam Kurucu Ortağı Funda Vural, bu nedenle bulut bilişimin sunduğu nimetler, projelerin hızlı devreye alınması, mobil imkanlar ve donanım ihtiyacı duyulmaması gibi etkenlerin ön plana çıktığını söylüyor.

Salesforce.com ve New Energy’nin ileri düzey CPQ (konfigürasyon-fiyatlandırma-teklif) uygulamalarının enerji sektöründe fark yaratan çözüm olarak ön plana çıktığını belirten Vural, diğer sorularımızı da şöyle cevaplıyor:

Cloudteam olarak Türkiye pazarına nasıl girdiniz? Kuruluşunuzdan bahsedebilir misiniz?
Cloudteam’i Kasım 2012’de Türkiye pazarında Experteam ile birlikte kurduk. Experteam, 13 yıllık bir firma, Türkiye pazarında önemli bir sistem entegratörü ve Oracle’ın Türkiye’deki en çok proje geliştiren iş ortağı. Son iki yıldır müşterilerimizin CRM’le ilgili isteklerine çözüm bulma arayışındaydık. O dönemde ben Oracle’da Türkiye ve Orta Asya’dan sorumlu CRM satış müdürü olarak çalışmaktaydım. Salesforce.com’un CRM pazarındaki lider konumu, başarısı ikimizin de dikkatini çekti ve birlikte Cloudteam’i kurup salesforce.com’un Türkiye yetkili satıcılığını aldık.~
Cloudteam’in CRM ve danışmanlık şirketi olduğu biliniyor. Bu bağlamda müşterilerinize ne gibi hizmetler veriyorsunuz?
Cloudteam, bir bulut bilişim şirketi olma amacıyla kuruldu. CRM, hizmet verdiğimiz alanların başında geliyor, ancak CRM dışında kurumların teknolojik dönüşüm projelerinde de destek veriyoruz.

Bulut bilişim, Türkiye için henüz çok yeni. Salesforce.com ise bu alanda dünyanın kabul görmüş 1 numaralı CRM çözüm ve teknoloji platformu. Kurumlara sağlıklı bir transformasyon için salesforce.com’un en iyi uygulama yol haritalarını sunarak, dünyadaki önemli sektörel örneklerden faydalanmalarını sağıyoruz.

Kurumların satış, servis, pazarlama gibi müşteri ile temas ettikleri her noktada, şube, bayi, mağaza satış, servis denetim fonksiyonlarında, kurum içi süreçlerinde mobil stratejilerin oluşturulması ve mobil uygulamaların kolaylıkla devreye alınması önem verdiğimiz konular arasında. Ayrıca salesforce.com platformunun esnek, kolay ve hızlı devreye alınabilir yapısı ile de müşterilerimizin mobil kuruma dönüşüm yolculuklarını başarıya ulaştırmaları için birlikte çalışıyoruz.

Enerji şirketlerine ne gibi danışmanlık hizmeti veriyorsunuz? Kısaca bu ürünlerinizden bahsedebilir misiniz?
Enerji sektörüne hizmet verirken, yakın iş ortağımız olan İtalyan New Energy firması ile birlikte çözüm sunuyoruz. Enerji şirketlerine hem kurumsal, hem bireysel müşteriye satış, servis, pazarlama ana fonksiyonlarında destek veriyoruz.

Enerji şirketlerinin satış ekiplerini mobil cihazlar ile de destekleyerek bulundukları rekabetçi ortamda müşterilerine en doğru ürün grubu, fiyat alternatifi ile çözüm sunmalarını, kazanma oranlarını yükseltecek bir altyapı ile sunuyoruz.

ENEL, Sorgenia ve Edison gibi önemli enerji sektörü oyuncuları tarafından kullanılan ve ihtiyaçlar doğrultusunda fonksiyonları zenginleştirilen New Energy çözümü Bit2win, Türkiye pazarı ile Cloudteam aracılığı ile buluşuyor. 2013’te Gartner tarafından da değerlendirmeye alman Bit2win müşterilere kullanımı kolay ürün konfigürasyonu, teklif oluşturma ve siparişin alınması fonksiyonlarını kurumunuzdaki diğer sistemler ile entegre bir yapıda sunabiliyor.~
Cloudteam olarak nasıl bir yıl geçirdiniz? Geçen yıl içinde lıangi çalışmaları gerçekleştirdiniz?
2012 Kasım’da kurulduk ve 2013 bizim için pazara giriş yılıydı. İlk yılımızda kendi alanlarında bir numara konumunda olan müşterilerle çalışma imkanı elde ettik. İkinci yılımızda yüzde 200 büyüme hedefliyoruz.

Cloudteam olarak geçen yıl pazardaki ilk yılımızda 20 kurumsal müşteride çok önemli projelerin bir kısmını devreye aldık, bir kısmını 2014 ilk çeyreğinde devreye almayı hedefliyoruz. Satış gücü otomasyonu, servis yönetimi, sosyal medya dinleme, analiz ve etkileşim ve son olarak da BT yönetimi gibi çalışmalarımız, çeşitli müşterilerimizde başarı ile sonuçlandırdığımız proje kapsamları arasında yer aldı.

Enerji şirketleri bulut bilişim hizmetlerinin ne kadarını kullanıyor? Bu şirketler buluta entegre olmaya başladı mı?
Türkiye’de enerji şirketleri için bulut bilişim yeni bir kavram. Dünyada çok etkileyici örnekler mevcut. Yaygın kullanım, bayi ağının desteklenmesi, müşterilere güncel bilgi sunmak, kesintisiz hizmet, çeviklik dediğinizde enerji şirketleri için bulut bilişim ideal çözüm.

Bunu dışında mobil erişim ve sosyal medya üzerinden hizmet verebilmek, enerji şirketlerine sağlayabileceğimiz en büyük katma değerler arasında görünüyor. Şu anda New Energy bit2win çözümlerini kullanan firmalar arasında ENEL, Sorgenia ve Edison bulunuyor.

Müşterilerinizin hizmetler sonrası geri bildirimleri nasıl?
Müşteriler, hizmetlerin bulut bilişim üzerinde sunulması sebebi ile hızlı devreye alınması, donanım, sürüm güncelleme gibi birçok projede uzama ve ek maliyet doğuran kalemlerden muaf olmaları, yeni fonksiyonlara kolaylıkla ulaşabilmeleri, işin gerektirdiği esneklik ve dinamizme erişimleri sebebiyle hizmet ve çözüm ile ilgili oldukça olumlu geri bildirimlerde bulunuyor. Böylece işlerini geliştirme ve büyütmede çözümün önemli katkısı olduğunu, verimlilik artışı ve maliyet düşüşlerinden duydukları memnuniyeti ifade ediyorlar.~
Şu anda üzerinde çalıştığınız yeni hizmetler var mıdır? İleriki dönemlerde yeni ürünleriniz neler olacak?
Enerji sektörü özelinde New Energy ile birlikte çalıştığımız Bit2win çözümünün Türkiye’ye uyarlanması ve Türkiye pazarına sunulması 2014 için önemli hedeflerimiz arasında. Enerji sektöründe ayrıca müşteri hizmetleri alanında sosyal medyanın etkin kullanılmasını sağlamak da sektöre önemli katkılarımızdan olacak.

Kurulduğunuzdan bu yana hangi yatırımları gerçekleştirdiniz? 2014 için gündeminizde olan yatırımlar neler?
Kurulduğumuzdan bu yana salesforce.com çözümlerinin kurumsal ve büyük ölçekli firmalar segmentinde tanıtımını hedefledik ve bu alanda çalışmalar yaptık. Ekibimizi oluşturduk, yerel ve global iş ortakları edindik. New Energy firmasının Bit2win ürünü, ValueNet firmasının sadakat yönetimi ürünü Fielo, BMC firmasının BT hizmet yönetim ürünü RemedyForce iş ortaklıklarımız ile bulut bilişim çözüm ailemizi zenginleştirdik. Ekibimizin bu alanda yetkinlik kazanmasını sağlayarak bu önemli global çözüm sağlayıcılarını Türkiye pazarı ile tanıştırdık. 2014’te büyüyerek başarılı projelere imza atmaya devam edeceğiz.

Enerji alanında rakiplerinizden nasıl farklılaşıyorsunuz? Sizi ön plana çıkaran konular neler?
Salesforce.com dünyada ilk kurumsal bulut çözümleri sunan firma, bu işin kurumsal alandaki yaratıcısı. “Her şirketin satış fonksiyonu var. Ben öyle bir sistem kurmalıyım ki şirketler nasıl CRM yapacaklarına değil müşteriye ürünlerini nasıl daha iyi satacaklarına, hizmeti nasıl daha kaliteli sunacaklarına odaklansın” diyen salesforce.com, 1999 yılında satış gücü otomasyonuyla yola çıkıyor. Ardından satış ve servisi birleştiriyor.

Şirketler minimum yatırımla faydaya çok hızlı sürede ulaşıp satış ve servis fonksiyonlarını devreye alabilir hale geliyor. Salesforce.com’un birinci farklılığı bir donanım ya da yazılım yatırımı yapmıyorsunuz. Bütün bunlar size sunuluyor ve abonelik modeli ile kullanıyor, kaç kişi kullanıyorsa ona göre ödeme yapıyorsunuz. Makine, cihaz bağımlılığınız yok. Çünkü salesforce.com bütün işletim sistemlerinde ve mobil cihazlarda çalışıyor. Bu ciddi bir maliyet avantajı ve özgürlük getiriyor.~

Salesforce.com yılda üç kez yeni versiyon sunuyor. Klasik yapılarda baktığınızda yılda bir ya da iki yılda bir yeni versiyona güncelleme yapmanız ve çok ciddi proje süreleri tanımlamanız gerekir. Salesforce.com yılda üç kez önceden bildirilen kısa bir kesinti ile güncelleme yapıyor ve siz de yeni özelliklere hiç zahmetsiz kavuşmuş oluyorsunuz. Bu da abonelik hizmetinin içinde sunuluyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz