Bosch ödülle motive oluyor

Dünyanın önde gelen otomotiv teknolojileri ve dayanıklı tüketim malları şirketi Bosch ödüllere odaklanmaya devam ediyor.

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bosch ödülle motive oluyor

HEDEFLERİN ZORLUĞU
Koyduğumuz hedeflerin zorluğundan dolayı sadece yöneticilerin gösterdikleri çalışma ve katkı bu hedeflere ulaşmak adına hiçbir zaman yeterli olmaz. Yaratıcılık, yeniliğe merak, öğrenmeye ve iyileşmeye açık olmak, bizim şirket kültürümüzü yansıtıyor. Bu heyecan ve tutkuyu şirketin başarısı için kullanmayı başarabilirsek inanılmaz bir güç elde etmiş oluruz.
EKİP RUHUNU TEŞVİK ETMEK
Bunun için bir örnek vermek isterim. Biz, her yıl bahar ayında bir "İş Mükemmelliği Haftası" düzenliyoruz. Bu organizasyonda bütün ekipler iş mükemmelliğinden anladıklarını güncel duruma göre modeller, tiyatro oyunları, medya şovları ile anlatmaya çalışıyor. Bu, hem ekip ruhunu teşvik edip geliştiriyor, hem yaratıcılık, motivasyon gibi pozitif etkilerin yanı sıra yeni ve iyi fikirlerin oluşması açısından da verimli oluyor. En iyi gösterim ve sunumu yapan ekiplere de ödül veriyoruz.

Bu ödüller Bosch'un hangi gücünü ortaya koyuyor?

- Bizim iş alanımızda hız çok belirleyici bir faktör. Rakiplerden daha hızlı şekilde iyileşmek, başarıya giden anahtar. Bütün iş süreçlerimizi verimlilik ve etkinlik üzerine kurmuş bulunuyoruz.

Müşteriler için 'ödüllü şirket'ya da 'ödüllü ürün' kavramlarının bir fark yarattığına inanıyor musunuz?
- Bundan eminim. Size bu konuyla ilgili kısa bir hikaye anlatmama izin verin. 2006 yılında bugünkünden farklı bir görevde Türkiye dışında bir Bosch fabrikasında çalışmaktaydım. Yılbaşında çeşitli konuları konuşmak için bir müşteri ziyaretine katıldım. Orada Bursa Fabrikası'ndan da bir temsilci vardı. Görüşmeler sırasında bu temsilci yeni bir ürünün üretiminin Bursa Fabrikası'nda yapılmasını talep etti. Müşterinin bu talebe reaksiyonu anlamlıydı: "Bosch Bursa Fabrikası mükemmel çalışma şekliyle tanınır, bundan dolayı da EFQM-Ödülü'nü aldı. Üretimin Bursa'ya taşınmasında tarafımızca problem yok." Tabii ki bu sözü edilen kavramlar bütün problemlerimizi ortadan kaldırmıyor; fakat müşterilerimiz ve diğer paydaşlarımızın nezdinde güven sağlamamıza yardımcı oluyor.

Aldığınız ödülleri ön plana çıkarıyor musunuz? Bu ödüller şirket algısında ne gibi etkiler yaratıyor?

- Tabii, ödüllerimizle gurur duyuyoruz. Örneğin, ziyaretçilerimize gösterdiğimiz standart sunumumuza, Bosch Bursa Fabrikası'nın başarılarla dolu geçmişini anlatan bir grafik ekledik. Bosch Bursa çalışanları, birçok uluslararası organizasyonda İş Mükemmelliği konusunda konuşmalar yaptı. Artık Bosch Bursa Fabrikası, Bosch içinden ve dışından İş Mükemmelliği ile ilişkilendiriliyor.Bu, bizim güçlü yönlerimizden biri.

"DOĞRUNUN EN BUYUK KANITI"
Ödül almanın şirket için önemini açar mısınız?

TEŞVİK EDİYOR
Kazanılan bu ödüllerin bizim için başlıca 3 önemli anlamı var. Öncelikle kazandığımız ödüllerin doğruyu, doğru yollarla yaptığımızın en büyük kanıtı olduğuna inanıyoruz. Bu ödüller, bizi hep daha iyi olmaya ve sürekli iyileştirme sürecini uygulama ve geliştirmeye teşvik edip, bu yolda motive ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz