Ödüller doğru yatırım yaptığımızı gösteriyor

Bimeks, 21 yılda gerçekleştirdiği başarılarıyla birkoç ödül aldı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Ödüller doğru yatırım yaptığımızı gösteriyor


Akgiray kardeşler tarafından 1990 yılında kurulan Bimeks, Türkiye'nin ilk bilgisayar perakende mağazası. Dönemin bilgisayar şirketleri katalogdan satış yaparıp toplama bilgisayarlar üretirken Bimeks, ürünü rafa koyup satan ilk perakende mağaza olarak öne çıktı. O dönem kardeşlerden Murat Akgiray yönetimden sorumluyken Vedat Akgiray da ağırlıklı olarak programlama yapıyordu. Dönemin bilgisayar sarf malzemelerinin tümü Kadıköy'deki Bimeks mağazasında bulunabiliyordu. Bugün Türkiye'nin 19 ilinde, 4'ü franchise olmak üzere 36 mağazası bulunan Bimeks, toplam 471 personeliyle hız kesmeden çalışıyor. Geçen yıl itibariyle 210 milyon TL bir ciro büyüklüğüne ulaşan şirketin hedefi, 2011 yılı sonunda 50 mağazaya ulaşmak. Bimeks, sektöründe ödülleri olan bir şirket. CNBC-e Business dergisi, 2008 yılında bütün sektörleri kapsayan 3 bin 500 şirketin yer aldığı bir araştırmada Bimeks'i büyümede 1'inci şirket ilan etti. Bir yıl sonra aynı dergi Bimeks'i ikinci seçti. 2009 yılında, 2008 yılının verileri baz alınarak yapılan Interpro'nun Bilişim 500 araştırması da Bimeks'i bilgisayar şirketleri arasında son 10 yılda en hızlı büyüyen şirket seçti. Bimeks'te 1991 yılından beri görev yapan genel müdür M. Arif Bayraktar, ödülleri kazanmalarının altında tecrübe, tüketiciyi tanıyor olmak, teknoloji geçişlerini çok iyi takip etmek gibi özelliklerinin olduğunu belirtiyor. Bu ödüller sayesinde 2007 yılında bir İngiliz finans şirketi şirketimizin yüzde 25'ine ortak oldu" diye konuşuyor. M. Arif Bayraktar dergimizin sorularını şöyle yanıtladı:

Bimeks'ten biraz söz eder misiniz? Sektördeki önemi ve ilkleri neler?
Bimeks, 1995 yılında İçerenköy Carrefour'da bir mağaza hizmete açtı. Bu şirketimiz için önemliydi. Çünkü bu sektörde bir alışveriş merkezinde teknoloji perakende mağazası açan ilk şirket olmuştuk. Biz, 2001 krizindensonra özellikle Türkiye'ye yayılma politikası güttük. Her açılan AVM'ye bir tane Bimeks açmaya başladık. Hızlı bir yayılma dönemimiz oldu. Bimeks'in 100 ile 300 metrekare arasında değişen mağazaları vardı. 2007'de artık tüm ürün gruplarını satabileceğimiz bir mağaza açalım dedik. Bunun ismine de Teknoport dedik. 2007 Ocak ayında teknoloji perakendeciliğinde Türkiye'nin tek katta en büyük mağazası olan Bimeks Teknoport'u Yeşilköy'de açtık. Televizyondan aksesuara, kişisel bakım aletlerinden beyaz eşyaya tüm ürünleri ise bu yıl ekledik. Bugün Türkiye'nin 19 ilinde, 4'ü franchise olmak üzere 36 mağazamız var. Geçen yıl itibariyle 210 milyon TL bir ciro büyüklüğüne ulaştık. Geçen yıl franchise anonsunu yaptık. Sırasıyla Kastamonu, Manisa, Diyarbakır ve Kadıköy'e açtık. Mart ayında da Samsun'a açıyoruz

Her ay bir mağaza' hedefi var mıydı, yoksa tesadüfen mi bu şekilde oldu?
Farklı bir pazar bu. Şu an rekabet büyük şehirlerde sıkışmış durumda. Diyarbakır'a gittiğimizde Teknosa vardı. Biz de Bimeks olarak bir tane açtık. Oradaki mağazamız 3 tane Teknosa'nın aşağı yukarı 5'te 3 işini yapıyor şu anda. O kadar iddialı gidiyoruz. Kendimize bir hedef koyduk. Yıl sonuna kadar Bimeks e aşağı yukarı 15 tane franchise gelecek, 5 tane de kendi mağazamız olacak. Böylece 36 ile başladığımız 2011 yılını, 50 mağazayla kapatacağız. Önümüzdeki yıllarda sektörün lideri olmak üzere hareket ediyoruz. Bunun dinamikleri neler? Bimeks, 21 yıllık bir tecrübeyi barındırıyor. Global rekabeti geçen yıl yaşadık. Bu rekabetten başarılı çıktık. Yabancılar bu ülkeye geldiklerinde yerlileri bitireceklerini düşünüyordu. Şimdi yüzde 30'u geçmeyen pazar payları var. Yerli oyuncular Türkiye'de çok güçlü. Çünkü öncelikle Türkiye'yi biliyorlar, lokasyonları iyi. Sabancı
Holding'in sermayesi çok güçlü, onun için hızlı yayıldı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz