Perakendeciler CEO Club'ta buluştu

İş dünyasının buluşma noktası CEO Club toplantısı, Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde gerçekleşti.

19.08.2016 13:08:160
Paylaş Tweet Paylaş
Perakendeciler CEO Club'ta buluştu
Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde, Vodafone Türkiye’nin ana sponsorluğunda düzenlenen geleneksel CEO Club toplantısında konuşan Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, FETÖ/PDY soruşturması kapsamında iş dünyasına yönelik yapılan operasyonlara ilişkin önemli mesajlar verdi. Bakan Tüfenkci,“Şirket sahipleri ferdi olarak cezalarını çeksinler, suçları varsa. Ama biz o şirketleri yok etmeyelim, batırmayalım. O şirketleri yaşatalım diye de genel düşüncemiz var” diye konuştu.

“AB DEĞERLERİNDEN ASLA VE ASLA GERİ ADIM ATMA GİBİ BİR NİYETİMİZ YOK”

Toplantıdaki konuşmasına 15 Temmuz darbe girişimini hatırlatarak başlayan Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, “Bunun karşısında direnen insanların hiçbiri kesinlikle bir kurşun bile atmadı. Ne yaptı? Vücudunu tankların altına yatarak siper etti. Darbeci askerleri ikna etmeye çalıştı. Milyonlar sokaklardaydı ama hiçbir yerde çapulcu hareketi veya yağmalama hareketi görmedik. Caddelerde hiçbir mağaza yağmalanmadı, birinin camı dahi kırılmadı. Bu millet pasif bir direniş göstererek sadece ve sadece darbeye karşı olduğunu, millet iradesinin geçerli olması gerektiğini gösterdi. Demokrasisine ve hukukuna sahip çıktı. Biz bu konuda biraz Avrupa’ya kızıyoruz ya şunun için kızıyoruz; Avrupa yıllardır bize dedi ki, ‘Demokrasi, hukuk, özgürlük, sivil irade, sivil direniş.’ İşte bu halk bu sivil direnişi gösterdi. Demokrasiyi ve hukuku savundu. Ama bizim Avrupalı dostlarımız bu direnişi göremedi ve ya görmek istemedi. O zaman da diyoruz ki, ‘ya sizin demokrasi söylemlerinizde bir sıkıntı var ya da bize karşı ikircikli bir tutumdasınız. Ya da bizi üçüncü sınıf görüyorsunuz.’ Dolayısıyla sitemimiz biraz ondan. Yoksa biz AB değerlerinden yada AB içerisinde Türkiye’nin yer alma noktasından asla ve asla geri bir adım atmak gibi bir niyetimiz yok” dedi.

“ÖLÇÜ 17-25 ARALIK”

Bakan Tüfenkci, FETÖ/PDY soruşturması kapsamında yapılan operasyonlardaki ölçünün 17-25 Aralık olduğunu belirterek, “Bu tarihten önceki ‘şu şirket şuna yardım etmiş, burs vermiş, şöyle bir faaliyette bulunmuş’ bunları önemsemiyoruz. Bunlarla ilgili bir tedirginlik ve bir soruşturma yaşanmayacak. Ama Cumhurbaşkanımızın, özellikle 17-25 Aralık emniyet-yargı darbesinden sonra meydanlara çıkarak, bunun bir terör örgütü olduğunu, bunlara yardım edilmemesi gerektiğini, okul ve dershanelerinden çocukların alınması gerektiği, bankalarıyla çalışılmaması gerektiği gibi bir takım tabloyu ortaya koyduktan sonra bu faaliyetlerini devam ettirenler, meydan okuyanlar, bu ülkesinin sermayesini bir başka yere, bir örgüte kaçıranlar elbette ki hesabını hukuk çerçevesinde verecekler” diye konuştu.

“BU ŞİRKETLER ABARTILACAK SAYIDA DEĞİL”

Şirketlere yapılacak soruşturmalar için 17-25 aralığın bir milat olduğunu tekrarlayan Bakan şöyle devam etti: “Ama ikinci adımda eğer o kişiler şirketleri üzerinden bir finans sağlamamışlarsa, kendi kişisel hesapları üzerinden finans sağlamışlarsa asla ve asla o şirketler üzerine gitmiyoruz. Yine bu şirketler terör örgütünün yoğun faaliyet alanı içerisinde, göbeğinde olmamışlarsa, bu şirketler Ahmet’in Mehmet’in olabilir. Ama esasında bu şirketler bu ülkenin varlıklarıdır. Şirket sahipleri ferdi olarak cezalarını çeksinler, suçları varsa. Ama biz o şirketleri yok etmeyelim, batırmayalım. O şirketleri yaşatalım diye de genel düşüncemiz var. Bununla ilgili bakanlığımız, maliye, adalet ve iç işleri bakanlığı başbakan yardımcımızın başkanlığında toplandık, toplantılar da devam edecek. Bundan sonraki operasyonların bu söylediğimiz ölçüler çerçevesinde olacak. Böyle bir yapıda olan şirketler varsa, ki bunlar biliniyor. Sayıları öyle abartılacak kadar sayıda da değil. Ama bu şirketleri biliyoruz. Ne şekilde nereye para transferlerini gerçekleştirmişler hepsi belli.”

PERAKENDENİN LİDERLERİ BULUŞTU

CEO Club toplantısı, Türkiye perakende sektörünün üst düzey temsilcilerini bir araya getirdi. Toplantı, Esas Gayrimenkul ve LC Waikiki’nin etkinlik sponsorluğunda, BKM Express’in co-sponsorluğunda, Shangri-La Bosphorus Otel’de yapıldı. Toplantıda, ST Partners Kurucu Başkanı Servet Topaloğlu’nun moderatörlüğünde “Perakende Liderleri” konulu bir panel de düzenlendi. Panele Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) Başkanı Alp Önder Özpamukçu, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo ve Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Zafer Kurşun konuşmacı olarak katıldı.

Engin Aksoy: “Perakendede dijital olmayan demode olacak”

Türkiye’nin Dijital Dönüşümüne liderlik etme vizyonuyla yatırımlarına aynı hız ve kararlılıkla devam ettiklerini belirten Engin Aksoy, şunları söyledi:

“Geçen yıl %4 büyüyen Türkiye ekonomisi içinde toptan ve perakende ticaret sektörünün büyümesi %2,1 düzeyinde gerçekleşti. Perakende sektörünün ekonominin yaklaşık %70’ine temas ettiğini düşündüğümüzde, sektörü güçlendirecek yeni adımlara ihtiyaç olduğunu görüyoruz. Perakende sektörünün ihtiyaç duyduğu atılımın gerçekleşmesinde dijitalleşmenin önemli rol oynayacağını düşünüyoruz. Bu sektörde başarının ve rekabetin ana unsuru, yeni müşteriler kazanma, mevcut müşteri tabanını koruma ve yeni stratejiler için ilham alma konularında yenilikçi bakış açıları sunan dijital teknolojiler olacak. Sektörün, dijital teknolojilerin gücünden faydalanması ve bunu bir iş fırsatına çevirmesi kaçınılmaz bir gereklilik. Perakendede dijital olmayan demode olmaya mahkum olacak. Herkes ve her nesne birbiriyle bağlantılı hale gelecek. Mağazalar da 12 değil 24 saat açık duracak. Buna bağlı olarak, müşteri de ‘Beni tanı, kişiselleştir, bana güç kat, bana imkân ver ve 24 saat benimle iletişimde ol’ diyecek. Perakendede deneyim ekonomisi ağırlık kazanacak. Vodafone Kurumsal İş Birimi olarak, Türkiye’deki tüm işletmelerin telekomünikasyon ihtiyaçları için uçtan uca çözümler sunuyor, özel çözümler geliştiriyor ve uyguluyoruz. İşletmelerin tamamının Dijital Dönüşümlerini gerçekleştirmeleri için tüm çözümlerimizi tek çatı altında sunuyoruz. ‘Yarına Hazırım Platformu’ ve ‘Vodafone Dijitalleşme Endeksi’ ile işletmelerin dijital olgunluğunu ölçüyor ve dijital yol haritalarını çiziyoruz. Bugüne kadar toplam 42 bin küçük ve orta büyüklükte işletmenin Dijitalleşme Endeksini hesaplayarak ihtiyaçlarını tespit ettik. Son olarak, Dijitalleşme Endeksi çalışmamızı Birleşmiş Markalar Derneği üyesi işletmelerle de hayata geçirdik ve perakende sektörünün dijitalleşme skor ortalamasını %63 olarak hesapladık. Firmaların yaklaşık %50'sinin aynı sektörde rekabet ettikleri diğer firmalara göre ortalamanın altında kaldıklarını ve gelişime açık yönleri olduğunu tespit ettik. Türkiye'deki perakende firmalarının dijital perakendecilik trendlerine ayak uydurmalarını ve müşteri taleplerine hızlı cevap verebilmelerini sağlayacak Dijital Dönüşüm stratejilerinin ve teknolojik altyapının hayata geçirilmesi önem taşıyor. Vodafone olarak, perakende firmalarını Dijitalleşme Endekslerini ölçerek bir an evvel Dijital Dönüşüm yolculuğunda gerekli adımları atmaya davet ediyoruz.”

Vahap Küçük: “Markanın tüketicinin istediği yakınlıkta olması önemli”

Hükümetin belirlediği 2023 hedeflerine katkı sağlayacak çalışmaları sürdürdüklerine dikkat çeken LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, şunları kaydetti:

“Perakendenin taşıdığı potansiyeli hayata geçirmek hepimizin görevi. Tasarıma ve teknolojiye yatırım yaparak katma değerli üretime odaklanmalı ve global marka yaratma iştahımızı canlı tutmalıyız. Yeni dönemde markanın tüketicinin istediği yakınlıkta olması önem taşıyor. Bu noktada çoklu kanal yönetimi giderek daha kritik bir performans öğesi halini alıyor. Örneğin, LC Waikiki’nin toplam cirosunun yaklaşık %3’lük kısmı e-ticaret sitesindeki satışlardan oluşuyor. Son 2 yılda bu rakamı %1,4’ten bu noktaya taşıdık. 2023 yılında en az %15 rakamına ulaşmayı hedefliyoruz.”

Kazım Köseoğlu: “Sosyal alanlar yaratıyoruz”

Alışveriş ve Yaşam Merkezlerinin (AVM) şehrin sosyal buluşma noktaları haline geldiğini belirten Esas Gayrimenkul CEO’su Kazım Köseoğlu ise şöyle konuştu:

“Gayrimenkul geliştirme ve inşaat alanlarında faaliyet gösteren Esas Gayrimenkul olarak, perakende sektörünün ülkemiz ekonomisi için son derece önemli bir katma değer yarattığına inanıyor ve bu doğrultuda yatırımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Yatırımlarımızı sürdürürken değişen ve gelişen toplumun ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alıyoruz. Bu anlamda, Anadolu’da AVM’si olmayan tüm illeri yeni AVM’lere kavuşturmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Aynı zamanda Esas Gayrimenkul’ün köklü yatırım gücünden de yararlanarak, sadece alışveriş yapılan klasik alanlar yerine, hep altını çizdiğimiz gibi, sosyal alanlar yaratıyoruz. AVM’lerimiz ile kent insanının tercihlerine, alışkanlıklarına, ihtiyaçlarına ve beklentilerine cevap vermeye çalışıyoruz.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz