Perakendede en büyük 100 şirket

Perakende 100 listesinde toplam ciro 83,4 milyar TL’ye ulaştı.

6.01.2016 17:17:350
Paylaş Tweet Paylaş
Perakendede en büyük 100 şirket
Perakende dünyasını buluşturan dergi ‘Perapost’, araştırma şirketi CRIF’le işbirliğine imza atarak Türkiye’de faaliyet gösteren en büyük 100 perakende şirketi belirledi. Capital dergisinin bu ayki sayısında yayınlanan ve zincir marketlerin ilk iki sırayı paylaştığı araştırmada; büyüyen perakende şirketleri de dikkati çekti. Perapost’un bu özel sayısı, Capital Dergisi ile okurlarıyla buluşuyor.

İLK 3'TE BİM, MİGROS VE LC WAIKIKI VAR

Perakende 100 listesinde toplam ciro 83,4 milyar TL’ye ulaştı. 2014 bilançoları baz alınarak gerçekleştirilen araştırmanın ilk sırasında 14,4 milyar TL’lik satışla BİM yer aldı. Listenin ikinci sırası ise 8,1 milyar TL’lik satış rakamıyla Migros’un oldu. Listede üçüncülüğü LC Waikiki 5,5 milyar TL ile alırken; dördüncü Şok Market 3.5 milyar TL beşinci ise; 3.2 milyar TL ile Metro Grossmarket oldu. Perakende 100 listesinde yer alan şirketlerin toplam cirosu 83,4 milyar TL’ye ulaştı.

Listenin ilk 20’sine giren şirketlerin cirolarının 1 milyar TL ve üzeri olduğu görülüyor. Çok katlı mağazacılık sektöründe faaliyet gösteren Boyner Büyük Mağazacılık’ın (Boyner ve YKM) ise 1,6 milyar TL ciro ile 11’inci sıraya yerleştiği listede analistler, Boyner’in önümüzdeki dönemde ilişkin istikrarlı büyüme potansiyeli sergilemeye devam ettiğini ifade ediyor. Giyim mağazaları Colin’s (Erk Pazarlama ve Giyim Sanayi) 16’ncı, Koton ise 20’inci sırada bulunuyor. İlk 20’deki tek yapı marketi ise Koçtaş oldu.

TEKNOLOJİ MARKETLERDE REKABET YOĞUN

Listede en sert rekabet teknoloji marketleri alanında yaşanıyor. İlk 20’de teknoloji marketleri Teknosa 7‘inci, Media Markt 10‘ncu ve Bimeks 13‘üncü sırada yer alıyor. Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan Alan Yatırım Menkul Değerler Araştırma Uzmanı Burçak Gezgin, “Daha önceki yıllarda özellikle bu rekabet ortamı bazı yabancı firmaların Türkiye faaliyetlerini sonlandırmasına neden olmuştu.

Sektörde her ne kadar büyüme potansiyeli devam etse de sektörün kur bazlı maliyet baskısını elimine etmekte zorlandığını söyleyebiliriz. Özellikle bu alanda faaliyet gösteren 4 büyük firmadan 2 Türk firması halka açılmış durumda, bir diğer Türk firmasının da önümüzdeki dönemde halka açılması bekleniyor. Her ne kadar yüksek kur ve rekabetçi piyasa koşulları bulunsa da sektör önümüzdeki dönemde büyüme ve yeni fırsatlar vadediyor” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz