GAMZE AYDIN TERADATA ÜLKE MÜDÜRÜ
“İKİNCİ JENERASYONA GEÇİLDİ”
İLK DALGA
Şu anda görüyoruz ki Türkiye, ilk CRM dalgasını geçirdi. Çok büyük çözümlere yatırım yapan firmalar oldu, büyük CRM projeleri yapıldı ama aslında yapılamadı. Birçoğunu kontrol edin, yarıda kalmış olduğunu göreceksiniz. Normalde bir projenin ilk ayda size getiri sağlaması, 6 ayda da tamamlanması gerek. Zaten 6 ayın üzerindeki CRM projeleri başarısız olmaya mahkum. Çünkü müşterilerin ihtiyaçları da şirketiniz de değişiyor. KISA VADE
Türkiye’de özellikle bankacılık, telekomünikasyon, perakende çok hızlı ilerleyen pazarlar. Artık Türkiye’nin ikinci jenerasyona geçtiğini görüyorum. Firmalar CRM projelerine kısa vadede bakıyor, beklentileri yüksek. Yıl sonuna kadar sigortacılık, bankacılık, enerji ve telekomünikasyon gibi sektörlerde büyük ölçekli projeler yapmayı bekliyoruz.