Salesforce farkını Türkiye’ye taşıdık

Cloudteam CEO’su Özan Türe ve Cloudteam Kurucu Ortağı Funda Vural, bu yıl da büyümelerine devam edeceklerini söylerken, sorularımızı yanıtladı.

26.10.2014 11:21:070
Paylaş Tweet Paylaş
Salesforce farkını Türkiye’ye taşıdık
Kurulduğu yıl olan 2012’den bu yana yükselen bir ivmeyle müşterilerine ağırlıklı olarak CRM alanında çözüm ve hizmetler sunan Cloudteam, Salesforce’un bilinirliği ve gücüyle 2014 yılında da yeni projelerle yoluna devam ediyor. Şirket, bulut kavramının türkiye’de yerleşmesine katkıda bulunurken, sunduğu çözümün sosyal medya entegrasyonu ve mobil platformlarda kullanım zenginliği ile rakiplerinden ayrışıyor.

Salesforce’un Türkiye’deki yetkili satıcısı olan Cloudteam, 2012 yılında başladığı faaliyetlerini 2014 yılında hızlandırdı. Dünyada CRM uygulamaları denince akla gelen ilk şirket olan Salesforce’un gücünü Türkiye’de müşterilerine sunan şirket, bulut kavramının Türkiye’de daha fazla yerleşmesiyle pazarda daha hızlı büyümeye başladı.

Sunduğu çözümlerle L’Oreal Türkiye’den Pronet ve Waternet’e, Karel’den, ING Bank, Dominos, Trendyol ve Ataşehir Belediyesi gibi çeşitli şirket ve sektörlere CRM, Sosyal Medya ve BT Yönetimi hizmetleri sunan Cloudteam, şu anda 40’ın üzerinde önemli projeye imza atmış durumda. 2014 yılında büyümeye devam ederek hem mevcut müşterilerinde yeni projelere imza atmayı hem de yeni müşterileri salesforce.com ile buluşturmayı hedefleyerek, sunduğu çözümlerle sektöründe farklılaşıyor.

Cloudteam CEO’su Özan Türe ve Cloudteam Kurucu Ortağı Funda Vural, bu yıl da büyümelerine devam edeceklerini söylerken, sorularımızı şöyle yanıtlıyor:

2012 yılında salesforce.com’un Türkiye’deki yetkili satıcısı oldunuz. 2012 yılından bugüne kadar geçen süreçte neler yaşadınız?
Özan Türe: 2012 yılında Türkiye pazarında faaliyet göstermeye başladığımızda Salesforce.com dışında, sektördeki diğer çözüm sağlayıcı firmaların bulut alanında değerlendirilebilecek çözümleri yoktu, bu alanda adım atma hedefleri vardı.

Ancak salesforce.com 1999 yılında bu pazara girmiş, kurumsal bulut bilişim çözümlerinin temellerini atmış firma olarak bu alanda 13 yıldır hizmet verirken, sektör standartlarını belirliyor ve liderlik ediyordu. Biz de 2012 yılında Salesforce.com bayrağını Türkiye’de taşımaya karar verdik. Bulut Bilişim ve CRM alanlarında lider konumdaki Salesforce.com Türkiye’de çok merak edilen, beğenilen ancak detayları çok da bilinmeyen bir çözümdü.~

Bu noktada avantajlar ve dezavantajlarınız nelerdi?
Özan Türe: Gerek bulut çözümlerinin gerekse Salesforce’un Türkiye’de yeni olmasının yararını gördüğümü gibi zorluklarını da yaşadık. Avantajımız, Salesforce’un dünyaca tanınması ve artık Türkiye’de de aboneliğinin ve hizmetlerinin alınabiliyor olmasıydı.

Temel zorluk ise bulut kavramının Türkiye’de çok yeni olması ve bu konuyu müşterilerimize yeni bir yaklaşım olarak anlatmak oldu. Bugün artık birçok şirket bulutun önemini, avantajlarını daha iyi bilir ve bu alanda yatırım yapmayı arzu eder konuma geldiler. Diğer yandan sektördeki diğer çözüm sağlayıcı firmalar da bu alandaki çözümlerini sunmaya ve bulutun önemini anlatmaya başladılar.

Tüm sektörde bulut çözümlerinin daha çok kabul görmesi ve konuşulması, kurulduğu günden beri bu alanda çözüm sunan Salesforce.com’u ve sunduğumuz hizmetleri, deneyimi daha çok ön plana çıkardı ve bize ciddi avantaj sağladı. 2012’den bu yana çok güçlü müşteriler kazandık, onlarla yaptığımız başarılı projeler de bize ivme kazandırdı.

Bulut çok önemli avantajlar sağlıyor. Bu paralelde bulutun güvenli olduğunu söyleyebilir miyiz?
Ö. T: Salesforce, veri merkezlerinin sahip olduğu güvenlik sertifikaları itibarı ile dünyadaki en güvenli ortamlar arasında kabul ediliyor. Tek iş alanı bulut bilişim olan ve her yıl yüzde 30 büyüyen, yıllık geliri 3,2 milyar dolara ulaşmış, hisseleri borsada işlem gören Salesforce için güvenlik en önemli alandır; zira güvenlikle ilgili en küçük sıkıntıda tüm müşterilerini yitirmesi söz konusu olacaktır.

Dünyaca kabul görmüş güvenlik sertifikaları olan; ISO 27001, VeriSign, US-EU Safe Harbor, TUV, Trust-e’nin en güncel versiyonlarına sahip. Trust.salesforce.com sitesinde Salesforce’un güvenlik stratejisi şeffaf bir şekilde paylaşılıyor.

Bugün şirketler için en önemli konu aslında müşteri deneyimi. Siz bulut ve CRM çözümlerinizle nasıl farklılık yaratıyorsunuz?
Ö. T: Salesforce’un yarattığı farklılıklardan bazıları; uygulama mimarisi sayesinde sanki müşteriye özel uygulamaymış gibi uyarlanabilmesi, beraberinde gelen güçlü geliştirme platformunda çok özel uygulamaların geliştirilebilmesi, çevik proje yaklaşımlarına uyumu sayesinde çok hızlı bir şekilde devreye alınabilmesi sayılabilir. Ayrıca, Salesforcel mimarisi sayesinde, standart ya da özel tüm ekranları, ayrı bir mobil uygulama gerektirmeksizin mobil cihazlarda kullanma olanağına sahibiz. ~

Bu farklar, ciddi bir maliyet avantajı ve özgürlük getiriyor. Salesforce.com, sosyal medyayı tüm süreçlerinin içine dâhil ediyor. Çünkü kullanıcılar şikayetlerini, mutluluklarını, kızgınlıklarını sosyal medyada paylaşıyorlar ve bu paylaşımlar tahmin edemeyeceğiniz kadar büyük kitlelere yayılabiliyor. Salesforce.com başka hiçbir bulut CRM çözümünde olmayan ve Appstore, Google Play benzeri bir pazar yeri sunuyor. AppExchange adındaki bu platformda bin 700 firma Salesforce.com teknolojilerini kullanarak çeşitli uygulamalar geliştiriyor, uygulamalar Salesforce.com platformuyla entegre olarak çalışıyor.

2014’e nasıl başladınız? Bu yıl hangi hedefleri belirlediniz?
Ö. T: Hedeflerimizi belirledik, 2013 sonunda koyduğumuz yüzde l00 oranında büyüme yolunda ilerliyoruz. 2012’de bu işe başladığımızdan bu yana 40’ın üzerinde proje gerçekleştirdik ve bu projelerin hepsi bize referans olacak çalışmalar oldu.2014 yılı bizim için daha yavaş başladı ama müşteri ve yeni projeler ekleyerek büyüyeceğimizi söyleyebiliriz.

Salesforce global dünyası düşünüldüğünde Cloudteam Türkiye, nasıl bir konumda bulunuyor?
Funda Vural: Cloudteam Salesforce için çok önemli bir ilk. Salesforce, kurulduğu 1999 yılından bu yana tüm çözümlerinin satışını sadece kendi satış ekipleri ile gerçekleştiren bir yapıya sahip. Bizim Experteam ile Cloudteam’i kurarken hedefimiz, Türkiye’de Salesforce olsa nasıl hizmet verecek ise aynı şekilde Salesforce’u temsil etmekti.

Bu talebimizi Salesforce ile paylaştığımızda ilk tepkileri böyle bir modelleri olmadığı yönündeydi, neden Türkiye, neden Cloudteam gibi birçok konuyu birlikte değerlendirdik ve Salesforce’un dünyadaki ilk yetkili satıcısı olarak kurulduk.

Cloudteam ile pilot olarak başlayan bu çalışma modelinin başan ile yürümesi sonucunda İspanya, İtalya, İsrail, Güney Afrika ve Rusya gibi ülkelere de bu model uygulanmaya başladı. Bizimle başlayan model Salesforce’un resmi bir programı haline geldi. Bu yeni model kapsamında Cloudteam olarak Salesforce global için de önemli bir odak olduk.

Sektörünüz düşünüldüğünde rakiplerinizden nasıl farklılaşıyorsunuz?
F. V: Cloudteam olarak 20 milyar dolarlık CRM pazarının lideri olan Salesforce’un çözümlerini Türkiye pazarına sunuyoruz. Salesforce dünyada en çok tercih edilen CRM çözümü. Geçtiğimiz yıl yüzde 30 büyüme ile en hızlı büyüyen ve pazar payını en çok artıran şirket konumunda. Biz de bu çözümleri Türkiye pazarında temsil ederek, ülkemizdeki kurumların çözümü daha yakından tanımalarını ve lokal destek ile devreye almalarını sağlıyoruz.

Dünyadaki en iyi uygulama örneklerini referans alarak müşterilerimizin bu önemli deneyimlerden faydalanmalarına destek oluyoruz. Bu sayede ülkemiz firmalarının Salesforce’un lider CRM çözümlerinden faydalanmalarına katkıda bulunuyoruz. Salesforce’u diğer çözümlerden ayıran en önemli özellikler; yenilikçilik, sosyal medyanın tüm süreçlere dâhil edilebilmesi, mobil kullanımdaki gücü ve bulut çözümü olması. ~

Yenilikçilik bugün tüm şirketler için çok önemli, Salesforce üç yıl üst üste dünyanın en yenilikçi şirketi seçilerek kullanımı kolay, tüm süreçlerin mobilde yönetilebildiği, en zengin fonksiyonlu CRM çözümü olarak kurumlara işlerini her an her yerden kolaylıkla yönetme imkanı getiriyor. Türkiye'de Experteam kaynakları ile birlikte 300 kişilik bir kadro ile kurumlara hizmet verebiliyoruz.

Biraz CRM ürün ve çözümlerinizden bahsedersek, ne gibi ürün ve hizmetler sunuyorsunuz?
F. V: Altı ana alanda faaliyet gösteriyoruz. Bunlar satış, servis, pazarlama, BT Yönetimi, Appexchange çözümlerinin devreye alınması ve geliştirme platformu. Salesforce’un ilk çıkış noktası, satış gücü otomasyonu. Servis yönetimi, müşteri hizmetleri, e-posta, sosyal ve mobil pazarlama, bulut uygulama geliştirme, kurumsal sosyal ağ, BT yardım masası hizmetleri ve bulut bilişim uygulamaları pazar yeri olan Appexchange ürünlerimiz içinde yer alıyor.

Appexchange platformumuzda bin 700’ün üstünde kurumsal uygulama bulunuyor. Müşterilerimizin istekleri doğrultusunda geliştirdiğimiz bu uygulamalarla onların yanında çözüm ortağı olarak yer alıyoruz. Çözümlerimiz ve ürünlerimiz daha çok CRM alanına yoğunlaşıyor.

Fiyat rekabetinin yoğun olduğu bu ortamda rekabetçi avantajlarınız nelerdir?
F. V: Fiyat rekabetinin çok yoğun olduğu özellikle büyük yatırım maliyetlerinin sorgulandığı rekabetçi ortamda Salesforce minimum maliyetle, kısa sürede, hızla devreye alınabilmesiyle yatırımın geri dönüşünü en hızlı sağlayan CRM ve platform çözümü olarak ortaya çıkıyor.

Abonelik yöntemiyle çalışan Salesforce kullanıma hazır bir ortam sunuyor. Klasik sistemlerde karşılaşılan donanım, veri tabanı, yazılım, bakım, versiyon güncelleme, felaket merkezi, teknik destek gibi ilave maliyet ve yatırım kalemlerini ortadan kaldırarak firmalara toplam sahip olma maliyetinde avantaj sağlıyor.

Şubat 2014 IDC Platform araştırmasına göre Salesforce ile geliştirilen uygulamalar için yatırımın geri dönüşü yüzde 520, pazara erişim süresi yüzde 70 daha hızlı. BT maliyetlerini düşürürken uygulama geliştirme kapasitelerinde yüzde 44 artış ve altyapı maliyetlerinde yüzde 75-85 azalma sağlıyor.

“SATIŞTA YÜZDE 28 ARTIŞ OLUYOR”
Salesforce’un her yıl müşterilerine birtakım anketler gönderdiğini ve buradaki odak noktalardan birinin de operasyonel maliyetlerdeki düşüş olduğunu anlatan Cloudteam Kurucu Ortağı Funda Vural, yapılan anketlerde ortaya çıkan tablonun, Salesforce uygulamaları kullanan müşterilerin, satışlarında ortalama yüzde 28’lik bir artış yakaladığı yönünde.

 “Servis tarafında da yüzde 40 oranında bir müşteri memnuniyeti artışı söz konusu. Değinmemiz gereken bir diğer nokta Salesforce’un müşterilerinin yüzde 97’siyle yeniden kontrat yenileme oranına sahip olması” diyen Vural, Cloudteam olarak Türkiye’deki müşterilerinden de benzer tepkileri aldıklarını söylüyor.~

“DREAMFORCE DÜNYANIN EN BÜYÜK KURUMSAL BULUT BİLİŞİM ETKİNLİĞİ”
Her yıl Ekim-Kasım aylarında San Francisco'da gerçekleşen Salesforce müşteri, iş ortağı ve danışmanlarının bir araya geldiği Dreamforce, bu yıl da 13-16 Ekim 2014 tarihleri arasında San Francisco'da gerçekleştirilecek. Üç yıldır dünyanın en yenilikçi şirketi konumundaki Salesforce'un 2013 yılındaki etkinliği, 120 bin kişinin katılımı ile gerçekleşti.

Dünyanın en büyük kurumsal bulut bilişim etkinliği olan Dreamforce bin 250 oturum ile ‘Müşteri Odaklı Şirket'e dönüşüm hedefleyen yöneticiler, danışmanlar, bilişim uzmanlarının katılımı ile gerçekleşti. Bu yıl da Cloudteam Türkiye'den müşteri ve adayları ile Dreamforce'a katılacak.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz