"Telekomda yeni dalga"

Telekom son yılların en dinamik sektörü.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Telekomda yeni dalga
9 yılda çok hızlı bir dönüşüm yaşayan sektör, bugün 14 milyon sabit abone, 68 milyon mobil abone, 20 milyon da sabit ve mobil internet kullanıcısı ile 31 milyar TL’lik bir parasal hacim yaratıyor. Ayrıca 40 bine yakın kişiye de istihdam sağlıyor. Bugüne kadar ağırlıklı fiyat rekabeti yaşayan telekomun rekabet rotası bundan sonra değerli servisler, yakınsama fırsatları, akıllı cihazlar ve tabletler olacak. Tüm sektör yetkilileri, telekomda artık yeni bir dönemin başladığını ifade ederken, bu dönemin onları 2023 yılında 160 milyar dolarlık bir gelire ulaştıracağını tahmin ediyor. elekom Türkiye’nin en dinamik sektörü. Sektörün son yıllarda yaşadığı büyüme ve değişim de başdöndürücü. Türk Telekom’un özelleştirildiği 2004 yılında, 19 milyon sabit ve 35 milyon mobil abone sayısına sahip olan sektörde, 2012 yılsonu itibariyle 14 milyon sabit abone, 68 milyon mobil abone, 20 milyon da sabit ve mobil internet kullanıcısı bulunuyor. Sektörün yarattığı hacim ise 13,2 milyar TL’den 31 milyar TL’ye çıkmış durumda. Dev oyuncuların hamleleriyle hem yenilikçilik hem fiyat açısından kıyasıya bir rekabetin yaşandığı telekom sektörünü bulunduğu yere taşıyan dönüm noktası 2004 yılında yaşandı. 2003 yılsonu itibariyle telekomda tekelin sona erip 2005 sonunda da Türk Telekom’un özelleştirilmesiyle, sektörde liberalleşme düğmesine basıldı. Birçok alternatif operatör devreye girdi. Devam eden süreçte de sektörde değişim devam etti. 2004-2009 yılları arasını bir geçiş dönemi olarak yaşayan sektör, 2008 yılının kasım ayında çıkan Elektronik Haberleşme Yasası ve bunu takip eden bazı ikincil düzenlemelerle regülasyon açısından önemli adımlar attı. Özellikle 3G lisanslarının verilmesi, numara taşınabilirliğinin uygulamaya konması, şehir içi görüşmelerinin rekabete açılması ve yalın xDSL uygulamasının başlaması en kritik olanlardı. BTK verilerine göre son 10 yılda 4 kattan fazla büyüyen telekom sektörü, 2011 yılında yüzde 8, 2012 yılında da yüzde 5,6 oranında büyüdü. Bu büyüme ile sektör dünyada da dikkat çeken bir performans ortaya koydu. Çünkü Avrupa’da telekomünikasyon sektörü 2009-2011 yılları arasında yüzde 0 büyürken 2012’de bu oran eksiye düştü.

YENİ DÖNEM HEDEFLERİ
Bu yıl da telekom sektörü hareketli bir dönem geçirecek gibi görünüyor. 2013 yılında mobil operatörler akıllı telefon kampanyalarına, ses, SMS ve veri hizmetlerini birlikte içeren ekonomik her yöne tarife paketlerine odaklanmaya devam edecek. Bu durumda mobil penetrasyonun artarak yüzde 93 seviyesinin üstüne çıkacağı, mobil abone sayısının da artmaya devam ederek 70 milyon üzeri bir seviyeye geleceği tahmin ediliyor. Deloitte Türkiye Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Endüstri Lideri Tolga Yaveroğlu, “2013 yılında geniş bant internet hizmetlerinde DSL abone sayısının daralmaya devam edeceği öngörülse de mobil ve fiber internet başta olmak üzere diğer tüm bağlantı türlerindeki artış ile toplam kullanıcı sayısında büyümenin devam edeceği düşünülüyor” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz