SEKTÖRLER

Teknoloji

E-Satın Alma Hızlı Büyüyor

Klasik ihaleleri biliyoruz. Dosyalar, katılımcılar, teklifler ve değerlendirme süreci… Uzun ve zahmetli bir süreç. Ancak, dünyanın en hızlı yaygınlaşan B2B uygulamalarından olan “online satın alma”...

1 EYLÜL, 2004

Teknoloji

Teknolojiyle Gelen Stok Devrimi

Tansaş, Türkiye’nin en büyük perakende şirketlerinden biri… 200 mağazası var, günde 25 bin ürün tedarik ediyor. Bu nedenle çok sayıda tedarikçi ile çalışmak, stoklarını iyi yönetmek zorunda. 2002 y...

1 EYLÜL, 2004

Teknoloji

Tech People

TECHPEOPLE EYLÜL 2004 KRN’YE KADIN ELİ DEĞDİSentim bünyesindeki KRN bilgisayar, Türkiye’de 1993 yılından bu yana üretiliyor. Ancak, bugüne kadar PC pazarında istediği yere gelemedi. Bu günlerde ye...

1 EYLÜL, 2004

Diğer Sektörler

Yarının Karı Nasıl Olacak?

Ekonomide ve iş dünyasındaki yeni dönem, bütün hesapların yeniden yapılanmasını beraberinde getiriyor. Boyadan makarnaya, otomobilden beyaz eşyaya, şirketler artık eski kar marjlarını bulamıyor, dü...

1 AĞUSTOS, 2004

Diğer Sektörler

Yüksek Pazar Payı Dönemi Sona Eriyor

Geçmişte “kârlılığa ulaşmanın yolu”nun yüksek pazar payından geçtiği sanılıyordu. Bu nedenle yöneticiler, bunun, aynı zamanda otomatik büyüme getireceğini düşünüyorlardı. Yaşanan tecrübeler ve zara...

1 AĞUSTOS, 2004

Diğer Sektörler

Şirketlerin “Hız” Yarışı

Aşırı hız zararlı mıdır? Eğer, otoyoldaysanız, evet. Ancak, hız, iş dünyasında artık rekabetin en önemli araçlarından biri haline geldi. Sektör ortalaması 90 güne rağmen 2 günde ürün tasarlayan Zar...

1 AĞUSTOS, 2004

Otomotiv

"İç Pazarı Önemsemedik İhracata Odaklandık"

Koji Kobayashi / Toyota Türkiye CEO'su    Koji Kobayashi, Toyota Türkiye’nin CEO’su. Toyota’nın Türkiye’ye çok önem verdiğini, bu nedenle 4 yılda 400 milyon Euro yatırım yaptıklarını söy...

1 AĞUSTOS, 2004

Diğer Sektörler

Birikmiş Talep Rüzgarı

Kriz yılının ardından, tüketiciler zorunlu ihtiyaçların dışındaki tüm alımlarını erteledi. Fakat bu ertelemenin süresi çok uzadı. Irak Savaşı, ekonomik ortama güvensizlik gibi nedenler, talepte ner...

1 AĞUSTOS, 2004

Gıda

"Sabancı Adını Duyan Fiyatını Yukarı Çekiyor"

Alp Pıdik / Marsa Kraft Foods Genel Müdürü  Marsa Kraft Foods, 200 milyon dolarlık cirosuyla, Türkiye’nin gıda devlerinden…  Genel müdür Alp Pıdik, büyümeye devam edeceklerini söylüy...

1 AĞUSTOS, 2004

Gıda

Yeni Sektörlere Yatırım Yapacağız

Yakup Tahincioğlu / Tahincioğlu Yönetim Kurulu Başkanı  Tahincioğlu Ailesi, Türkiye’nin en köklü gruplarından. Şekerlemede alanında bir numara konumunda. 2 yıl önce yüzde 51 hissesini Cadbury...

1 AĞUSTOS, 2004

Diğer Sektörler

Liderliği Koruyacağız

Alessandro Fiorantino / Nokia Türkiye Genel Müdürü  Nokia global mobil telefon pazarının lideri. Liderliği Türkiye pazarı için de geçerli. Nokia Türkiye Genel Müdürü Alessandro Fiorantino, glo...

1 TEMMUZ, 2004

Teknoloji

Tübitak’tan Ar-Ge Daveti

Doç. Dr. Serhat Çakır / ODTÜ Öğretim Üyesi    Türkiye’de teknoloji ve araştırmanın öncülerinden olan TÜBİTAK, yeni bir çalışmaya imza atıyor. Vizyon 2023 projesi kapsamında gerçekleştiri...

1 TEMMUZ, 2004

Teknoloji

Bilişim Sektörü 2000’i Yakalayacak

Mustafa Çağan / SBS Türkiye Genel Müdürü    Mustafa Çağan, SBS Türkiye’nin genel müdürü… Bilişim sektöründe büyüme döneminin başladığını söylüyor. Şirket olarak servis ihracatı, e-öğrenme...

1 TEMMUZ, 2004

Teknoloji

Başarının Sırrı Farklılaşmada

Alan Melkman /Management Centre Europe Pazarlama Danışmanı    Alan Melkman, Management Centre Europe’un pazarlama danışmanlarından. Avrupa ve Uzakdoğu’da çok sayıda şirkete, teknoloji ür...

1 TEMMUZ, 2004

Teknoloji

Yükseliş Beklentisi

Her sektör gibi bilişim de ekonomideki sıkıntılardan etkilendi, büyüme temposunu yavaşlattı. 2000 yılında 13.2 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan sektör, bu oranı ancak 2004 sonunda yakalayacak. Bu t...

1 TEMMUZ, 2004