Mete Kabatepe, Cisco Türkiye’nin genel müdür yardımcısı… Bütün dünyada networking, dolayısıyla kablosuz iletişimin hızlı büyüdüğüne dikkat çekiyor. Ona göre, PC pazarı yüzde 10 gelişirken, bu aland...
2005 yılında Türkiye’de, kablolamadan cihazlar ve hizmetlerine kadar tüm ürün ve hizmetleri içeren toplam ağ pazarının büyüklüğünde yüzde 20 oranında artış bekleniyor. Beklentiler gerçekleşirse paz...
Türkiye, son yıllarda büyük bir kredi kartı rekabetine şahit oluyor. Bu, beraberinde “POS yağmuru”nu da getirdi. Son 5 yılda satılan 550 bin POS makinesiyle, işyerlerindeki cihaz sayısı 850 bine ya...
Görüntüleme ve baskı sistemleri pazarının geçmişi çok eski değil. Henüz 20 yıllık bir Pazar. Ancak, gelişme göz kamaştırıcı nitelikte. Yeni şirketler geliyor, iş ve özel yaşamda dönüşüm yapacak ürü...
Data Center (Veri merkezi) işletme işi tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyüyor. Şirketler elektronik ortamda veri saklama işini artık kendi bünyelerinde yapmıyor, bu hizmeti profesyonel şirke...
Meteksan Bilişim Grubu’nun yönetim kurulu başkanı Alper Köstem, Türkiye’nin bilişim yarışında, AB’nin çok gerisinde olduğunu söylüyor. Kişi başına BT harcaması AB’de 160 euro, Türkiye’de ise 7-8 eu...
Cem Topçuoğlu, TBWA/İstanbul’un CEO’su. Türkiye’de reklamın özel bir durumu olduğuna dikkat çekiyor. Ona göre, aslında reklamı, markaya yatırım için yapmak gerekiyor. Ancak, reklamın çok konuşulmas...
Üretim süresi, ürün gamını yenileme sıklığı, depolama zamanı, koleksiyon hazırlama dönemi ve diğerleri… Giyim sektöründe yeni dönemde rekabetin kriterleri değişiyor. Artık sadece kaliteli üretim ya...
Uluslararası araştırma şirketi Gartner, dünyada bilgi teknolojileri endüstrisinin nabzını tutan önemli kuruluşlardan… Tüm sektörde tahminlerine büyük önem veriliyor. Türkiye pazarına yönelik ise ge...
Teknolojik ürün ve hizmetlerin performansı artarken sahip olma maliyetleri düşüyor. Türkiye’de son 5 yıl içerisinde bilgi teknolojilerinin maliyetleri yaklaşık yüzde 50 oranında geriledi. PC, noteb...
Türk bilişim sektörü (BT) yeni bir yıla daha giriyor. 2004 yılındaki hızlı performanstan sonra gözler yeni yıla çevrildi. PC satışlarından KOBİ’lerin durumuna, yeni teknolojilerden internet kullanı...
Nortel Networks Netaş, Türkiye’nin önde gelen teknoloji şirketlerinden… Şirket, son yıllarda büyük bir değişim içinde. Bunun hedefinde ise ana iş olan teknoloji ve Ar-Ge’ye odaklanmak, onun dışında...
Oyak Teknoloji (Oytek), Oyak Grubu’nun genç şirketlerinden biri… 2002 yılında, grup içi şirketlere destek olmak amacıyla kuruldu. Ancak, son 1 yıldır hızlı bir gelişim ve atak içinde. Şu anda sektö...
Norbert Klein, BSH Profilo’nun CEO’su… Klein, pazarda yaklaşık yüzde 25’lik bir pazar payına sahip olduklarını söylüyor. “Koç Grubu’nun ardından ikinci sıradayız. Türkiye BSH içinde de en büyük 4’ü...
Kürşat Demircioğlu, D&R’ın genel müdürü… Türkiye’de medya ve eğlence perakendeciliğindeki en büyük şirketi yönetiyor. Pazarın Türkiye’de çok küçük olduğuna dikkat çekiyor. “Sektörün büyüklüğü 1...