"Adel Kalemcilik beş yılda iki kat büyüdü"

Adel Kalemcilik, son beş yılda kaydettiği iki kat büyüme ile 2015 yılında 251,6 milyon TL net ciroya ulaştı.

12 MAYIS, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Adel Kalemcilik beş yılda iki kat büyüdü
Adel Kalemcilik, 2015’i bir önceki yıla göre %14 büyüme ile kapattı. Son 5 yılda ciro ve piyasa değeri ile pay değerini yaklaşık 2 kat büyüten Adel Kalemcilik’te 2016’da da bir önceki yıla paralel bir büyüme öngörülüyor.

Toplam hisselerinin %27,7’sı Borsa İstanbul’da işlem gören Adel Kalemcilik, pay değeriyle yatırımcısına kazandırırken BİST 100 endeksinde yer alan şirketler arasında temettü verimi olarak 15. sırada yer alıyor.

Yaklaşık 60 ülkeye ihracat yapan Adel Kalemcilik, 2015 yılında toplam cirosunun %95’ini iç pazar, %5’ini dış pazar kaynaklı gerçekleştirdi. Önümüzdeki dönem hedeflerinin yeni piyasaları araştırırken mevcut güçlü pazarlarda derinleşmek olduğunu belirten Adel Kalemcilik Genel Müdür Evrim Hizaler, “İhracatta 2015 yılına göre dolar bazında tek haneli bir büyüme öngörüyoruz. Bu esnada Ortadoğu ve yakın coğrafyamızdaki ülkelerdeki fırsatları ve gelişme potansiyellerini yakından takip ediyoruz” dedi.

2016 yılı stratejik iş planı çerçevesinde satış gelirlerinde bir önceki yıl seviyesine yakın bir büyüme öngördüklerini söyleyen Evrim Hizaler, yurtiçi ve yurtdışı piyasalarda varlığını artırıcı pazarlama ve satış aktiviteleri ile satışları geliştirmeyi, verimlilik projeleri ile tedarik zincirinde iyileştirmeler yapmayı, ilişkili iş kollarındaki fırsatları değerlendirmeyi hedeflediklerini belirterek şunları söyledi:

“Ciromuzu son 5 yıl içinde yaklaşık 2 kat artırdık. Bu ivmemizi 2016 yılında da devam ettirmeyi hedefliyoruz. Yaptığımız araştırmalar, Türkiye’de kişi başına düşen kırtasiye harcamasının geçtiğimiz yıla göre %24 arttığını ve önümüzdeki yıllarda bu ihtiyacın devam edeceğini gösteriyor. 2015 yılı Ekim ayında 36 bin metrekarelik alana kurulu Çayırova Üretim Tesisimizde faaliyete başladık. Kırtasiye sektöründe Türkiye’nin en yüksek kapasiteli üretim gücüne sahip olan ve 77 milyon TL yatırımla kurulan yeni fabrikamız ile üretim kapasitemizde %30 artış sağladık. Bugün yeni tesisimizde 1.000’e yakın farklı çeşitte ürettiğimiz ürünler dahil, yaklaşık 4500 çeşit ürün satıyor ve 30 bin haneye istihdam sağlıyoruz. ‘Çocuklarımıza kullandırmayacağımız hiçbir ürünü piyasaya sunmayız’ prensibi ile çalışıyor, yılda 3 bin ürün güvenliği, 25 bin ürün kalitesi testi olmak üzere otuz bine yakın test yapıyoruz. Toplamda ürün güvenliğine yılda 1,5 milyon TL kaynak ayırıyoruz. Bünyemizdeki mühendislik ekibimizin yaptığı AR&GE çalışmaları ile sadece kırtasiye ürünleri değil, kendi patent başvurusunu yaptığımız pek çok sektöründe ilk makine geliştirmeleri de yapıyoruz.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz