Perakendede RFID teknolojisi dönemi

Mağazacılık sektöründeki dünyaca ünlü markalar, özellikle stok sorununa RFID teknolojisi ile çözüm sağlıyorlar.

26 TEMMUZ, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Perakendede RFID teknolojisi dönemi

Araştırmalara göre,tüketicilerin yüzde 30’u aradığı ürünü reyonda bulamayınca satın almaktan vazgeçiyor. Mağazacılık sektöründeki dünyaca ünlü markalar ise, özellikle stok sorununa RFID teknolojisi ile çözüm sağlıyorlar. Üretildiği andan satıldığı ana kadar ürünü takip edebilmeyi sağlayan bir teknoloji olan RFID ile adeta birer kimlik kartına sahip olan ürünler, müşteriye daha hızlı ulaşıyor. 

Satış danışmanlarının mobil olarak taşıyabildikleri kablosuz el terminalleriyle mağaza içerisindeki her bir ürünün hangi reyonda, hatta hangi rafta olduğu bilgisine anında ulaşmak mümkün oluyor. Böylece müşteri taleplerine anından cevap verilirken, eksik ürünler günlük olarak takip edilebiliyor, yerine yenileri konulabiliyor. Fazla stokların azalması ve ürünlerin reyonda bulunurluğunun artışı ile müşterilerin istedikleri zaman istedikleri ürüne ulaşarak, satın alma yapabilmeleri sağlanıyor.

Dünyada pek çok perakendecinin kullanmaya başladığı RFID teknolojisini değerlendiren Sensormatic CEO’su İsmail Uzelli, “Perakende sektöründeki yoğun rekabet, marka karlılıklarını olumsuz etkiliyor. RFID teknolojisinin kullanımı ile hızlıca yapılan stok sayımları ve stokta ürün bulunurluğunun artması sayesinde hem perakendeci verimliliği hem de müşteriyi memnuniyeti artıyor” dedi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz