Oyuncu sayısı yarıya inecek

Sina Afra ile özel alışveriş kulüpleri hakkında merak edilenleri ve pazarın geleceğini konuştuk.

1.03.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Oyuncu sayısı yarıya inecek


Yurtdışındaki örneklerde kârlılıklar nasıl? Farklı trendler var mı?
Aslında çok farklı trendler yok. Bu artık çok oturmuş bir konsept. Herkesin kendi segmenti var. Tabii ki teknolojinin gelişmesiyle mecralar çeşitleniyor, örneğin mobil uygulamalar artıyor. Ama çok majör değişiklikler olacağını zannetmiyorum. ABD’de tasarım çok öne çıkıyor. Orada tasarımı ucuza almak önemli. Buna dönük siteler çok fazla. Biz de ise tasarıma bakılmıyor, tüketici markayı uygun fiyata satın almak istiyor. Batı ülkelerindeki kârlılıklar genelde bizimkiyle aynı oranlarda. Ama Rusya gibi ülkelerde 10 puan kadar daha yüksek. Ama onların da dağıtım masrafları çok yüksek. Coğrafyadan dolayı. Bu da kârlılıkları eritiyor, sonuç olarak çok fazla bir fark kalmıyor.

Pazarın geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Pazar yavaş yavaş oturuyor. Ama genel olarak e-ticaret açısından baktığınızda büyümeye çok müsait, potansiyeli çok yüksek bir pazar var. Çünkü henüz internetle tanışmamış milyonlarca insan var. Türk internet pazarında her yıl ortalama yüzde 20 büyüme bekliyorum. Özel alışveriş kulüplerinin de bu ortalamanın üzerinde büyüyeceğini düşünüyorum. Bugün internet pazarında toplam 15 milyar TL’lik bir hacim olduğunu düşünüyoruz. Yine internet pazarı olarak 2016 öngörümüz, bugünkünün iki katına ulaşmak. Yani 30-32 milyar TL’lik bir hacme ulaşacağını tahmin ediyoruz. Özel alışverişin payı ise yaklaşık yüzde 7-10 arası olacak.

Türkiye’de özel alışveriş sitelerine ilgi nasıl? Tüketici profili nasıl?
Pazar büyüklüğüne ilişkin net rakamlar yok. Ama özel alışveriş sektörünün 1 milyar TL büyüklüğe ulaştığını tahmin ediyorum. Trafiğe baktığımızda Markafoni dünyanın en büyük özel alışveriş kulübü vente-privee’den sonra ikinci sırada geliyor. Onların toplam ziyaret sayısı 24,8 milyonken bizim 11,1 milyon. Tüketici profiline gelirsek, özel alışveriş sitesi müşterilerinin yüzde 75’i kadın. Yüzde 40’ı lüks ürün ve markaları tercih ediyor. Türkiye’deki tüketicinin sadakat oranı yüzde 32. Tüketicilerin üye olduğu özel alışveriş sitesi sayısı ortalama 2,2. Tüketicilerin yüzde 50’si ciddi biçimde pazarlık yapıyor. Yüzde 44’ü indirimleri takip ediyor ve bekliyor. Yüzde 42’si yeni marka ve ürünleri denemeyi tercih ediyor. Yüzde 47’si alışveriş esnasında etrafındakilere

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.