Bölünmenin yeni faturası

Bugünlerde tüm şirketler, çalışanlarının daha az bölünmesi için neler yapılabileceğine kafa yoruyor.

1 NİSAN, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Bölünmenin yeni faturası

Gefco da çözümü ofis ortamını yeniden düzenlemekte bulan şirketlerden... Gefco Türkiye İnsan Kaynakları Müdürü Yasemin Uygun, oturma düzenini belirlerken departmanların iş verimliliklerini etkilemeyecek şekilde bir planlama yapmaya çalıştıklarını ifade ediyor, “Müşteriyle sürekli iletişimde olan kişiler için farklı bir yer planlaması yaparak, diğer kişilerin sesten etkilenmesini en aza indirdik. Yapmış olduğumuz uygulamalarla iş verimliliği ve kalitesinin arttığını, gereksiz zaman kayıplarının belli ölçüde önlendiğini düşünüyoruz” diye konuşuyor.

SOSYAL MEDYA KISITLANIYOR
Birçok şirket, sosyal medya kullanımının işte verimliliği olumsuz etkilediğini düşünüyor, Aras Kargo İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gülçin Poyraz, son yıllarda yapılan verimlilik çalışmalarında çalışanların mesai saatleri içinde önemli bir süreyi sosyal medyada geçirdiklerinin ortaya çıktığını söylüyor. Bu nedenle de şirket genelinde sosyal paylaşım sitelerine çalışılan bilgisayardan erişimin kısıtlandığını belirtiyor. Graniser Seramik de mesai saatleri içinde Facebook, Twitter ve internet oyunları gibi sosyal iletişim ağlarına girişi engellemiş durumda. Graniser Seramik İK Müdürü Hüseyin Karaduman, çalışanların bu tür önlemlerden hoşlanmadığını ancak bu önlemlerin verimliliği artırdığını ifade ediyor. Hugent Satış Direktörü Çağlan Ünal Üzümcü de “Kişisel sosyal paylaşım sitelerinin kullanılmamasını tercih ediyoruz. Buraları iş saatleri içinde kullanmak, çalışanın sosyal hayatının da iş ortamına taşınması anlamına gelebiliyor” diyor. Kiğılı, TNT, Yeşim Tekstil ve DHL Express gibi birçok şirket de sosyal medyaya erişimi engelliyor. DHL Express Türkiye yetkilileri, “Şirketimizde internet kullanımında kota uygulamasıyla iş yerinde bir verim kaybı yaşanmasının önüne geçmiş oluyoruz” diyor. Yeşim Tekstil yetkilileri ise şirkette sadece sosyal medyayı yöneten kişilerin bilgisayarlarında sosyal medya erişiminin mümkün olduğunu belirtiyor.

ZAMANI NASIL YÖNETMELİ?
Zaman yönetimi de şirketlerin üzerinde hassasiyetle durduğu konulardan... Bu nedenle çalışanlara sürekli eğitimler düzenleniyor. Dikkat dağıtıcı unsurlara karşı çalışanların zaman yönetimiyle bu durumun üstesinden gelmeleri bekleniyor. BASF Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika Bölgesi İnsan Kaynakları & İdari İşler Direktörü Jürgen Zier-ke, “Çalışanlar için huzurlu ve saygılı bir çalışma ortamı yaratmak ve zamanı iyi yönetmelerine yardımcı olmak için eğitimler düzenliyoruz” diyor. Yeşim Tekstil, çalışanlarına zaman yönetimiyle ilgili eğitimler aldırarak iş planı yapmada ve öncelikleri belirlemede şirkette ortak kültür yaratmaya çalışıyor. Vodafone Türkiye Yetenek Geliştirme Direktörü Bülent Bayram, çok sık toplantı yapılması, e-maillerin yoğunluğu ve günlük operasyonel işler nedeniyle çalışanların işleri zamanında tamamlayamadığı durumların ortaya çıktığını söylüyor ve ekliyor: “Çalışanlarımızı, operasyonel günlük iş dengesiyle uzun vadeli stratejik önem taşıyan işleri önceliklendirerek, her ikisine de doğru zamanı ayırmaları konusunda yönlendiriyoruz” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.