Bölünmenin yeni faturası

Bugünlerde tüm şirketler, çalışanlarının daha az bölünmesi için neler yapılabileceğine kafa yoruyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Bölünmenin yeni faturası
Stanford Üniversitesi’nin yaptığı araştırmaya göre ofis çalışanları, her 3 dakikada bir işe ara vermek zorunda kalıyor. Açık ofis ortamının getirdiği “kaotik” ortam, cep ve iş telefonları, e-mail gibi unsurlar bu bölünmenin ana nedenleri... Öyle ki istatistiklere göre 1 günde 100 e-mail okumak, bir iş gününün yarısını alıyor. Toplantı sırasında iPad, iPhone gibi tablet ve akıllı cihaz kullanımı, verimliliği azaltıyor. Tüm bunlar ise her yıl 759 milyar dolarlık kayıp anlamına geliyor. İşte bu nedenle bugünlerde tüm şirketler, çalışanlarının daha az bölünmesi için neler yapılabileceğine kafa yoruyor. Bu konuda ilginç çözümler bulanlar da var... İstatistiklere göre bir günde 100 e-mail okumak,  iş gününün yarısını alabiliyor. İş yeri telefonlarına her saat bakmak, uyku sorunu yaratıyor. Açık ofisler ise işbirliğinin sağlanması açısından iyi bir yöntem olarak düşünülse de aslında durmaksızın havadan sudan konuşmaya ya da dedikodu ortamı yaratılmasına neden oluyor. Toplantı sırasında iPad, iPhone gibi tablet ve akıllı cihazların kullanımı ise verimliliği düşürüyor. Sadece bu kadar da değil... İşle ilgili son dakika ricaları, ortam müziği, televizyon, e-mail alarmı, telefon zili, diğer insanların yaptıkları telefon konuşmaları, sesli fotokopi, mekan dışından gelen çeşitli çevresel gürültüler de çalışanların dikkatini dağıtan etkenlerden.... Stanford Üniversitesi’nin yaptığı araştırmaya göre, bu gibi nedenlerden ofis çalışanları her 3 dakikada bir bölünüyor. Bu bölünmeden sonra da çalışanların tekrar işe dönmesi 23 dakikayı buluyor. Salary.com’un araştırması da iş gününün yüzde 64’ünün dikkat dağıtan etkenler nedeniyle bölündüğünü ortaya koyuyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
BÖLÜNMEYİ YÖNETMEK ÖNEMLİ!
Yönetim uzmanlarına göre, yeni dönemin şirket ortamında “bölünmeyi yönetmek” önemli... Şirketler de bu nedenle iş ortamında çalışmayı engelleyebilecek konulara kafa yorup buna çözüm bulmaya çalışıyor. Institute for Coaching’in kurucularından yönetim danışmanı Meredith Haberfeld, bölünmeyi yönetmenin yeni dönemde şirketlerin en önemli sorunlarından biri olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Yaşamda olduğu gibi işte de engellemelerle karşılaşıyoruz. Burada önemli olan bu durumu insanların yönetmesini sağlamak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz