"Kritik 100 gün"

Uzmanlar yeni CEO'ların ilk 100 gündeki performanslarının çok kritik olduğunu düşünüyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Kritik 100 gün

Hatta "İlk 100 günde kazanamazsanız, başarısız olursunuz" diyenler bile var. CEO'ların ilk günlerindeki şirketi tanıma, ekip oluşturma gibi ilk eylemleri hem yönetim kurulu hem iş ortakları hem de çalışanlar tarafından dikkatle izleniyor. Türkiye'de 2011 başından bu yana pek çok şirkette CEO değişimi gerçekleşti. Türkiye'nin önde gelen şirketlerinin yeni CEO'ları ilk 100 günlük eylem planlarını Capital'e anlattı. Eğer büyük kazammları ilk 100 gün içinde sağlayamazI sanız, başarısız olursunuz. Bu nedenle dikkatli düşünün. Ve I ilk 100 güne önem verin." Dünyanın önemli yönetim danışmanlık şirketlerinden IdeaBridge'in yönetim kurulu başkanı John Callos, bu sözlerle tüm yeni CEO'lara sesleniyor ve önlerindeki 100 günün kritik önemine dikkat çekiyor. Callos, ayrıca CEO'ları çalışanlarını da ilk 100 günün önemine ikna etmeye davet ediyor ve şöyle devam ediyor: "Değişimleri genellikle bir avuç insan gerçekleştirir. İlk işiniz, araştırmak ve o insanları bulmak olmalı. Bir kez onları bulduğunuzda da aradaki engelleri kaldırın. Performansınızı göstermeye başlayabilirsiniz." 2011 başında Türkiye'nin en büyük ilaç şirketlerinden biri olan Bayer Türk'e CEO olarak atanan Dr. Axel Hamann da işe çalışma arkadaşlarını tanımakla başladı. İlk günlerinde Türk iş kültürünü anlamaya ve yakın ilişkiler kurmaya özen gösterdi. İletişime ve şeffaflığa büyük önem verdiğini söyleyen Hamann, farklı iş ve fonksiyonlardan gelen yöneticilerle 15 günde bir "CEO kahvaltıları" gerçekleştirdi. 2011 başından bu yana pek çok şirkette CEO değişimi gerçekleşti. Türkiye'nin önde gelen şirketlerinin yeni CEO'ları ilk 100 günlük ajandalarını Capital'e açtı.

6 ayda 2 yıllık çalıştı

Bekir Dildar, uluslararası anlamda da bankacılık kariyeri olan önemli bir isim. Finansbank'ta Hüsnü Özyeğin'in A takımı içinde yer almıştı. Özyeğin, Millenium Bank'ı satın alarak bankacılığa geri dönünce, kaptan köşkünü Bekir Dildar'a emanet etti. Dildar, 2011 başından bu yana görevinin başında. "Aslında bu ilk 100gün sadece benim değil, Millennium Bank'ın Fibabanka'ya dönüş sürecinin de ilk 100 günüydü" diyor. Fibabanka Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Bekir Dildar, ilk 100 günde çok önemli finansal başarılara imza attı. Neler yaptıklarını şöyle anlatıyor: "Ekip arkadaşlarımla yoğun bir süreçten geçtik. 15 milyon TL zarar eden bir bankayı alarak hızla geliştirdik ve operasyonel kâr etmesini sağladık. Bilançomuzu büyüttük. Dört ay içinde toplam aktiflerimizi 900 milyon TL'den 1,5 milyar TL'ye çıkardık." Ajandalarındaki işleri uzun saatler çalışarak 2 yılda tamamlanacak işi 6 ayda tamamladıklarını belirten Dildar, "En büyük sorunumuz zamandı. Bunu çok çalışarak aştık. Zarar eden bir bankayı alıp kâra geçirebilmek için günlük hedefleri tutturabileceğimiz planlar yaptık" diyor.

Hedef hantal yapı
İran doğumlu bir Kanada vatandaşı olan Ali Abhary, Türkiye'ye 1997 yılının mart ayında yerleşti. Son 15 yılın en iyi iş fikirlerinden biri olan Biletix'i kurarak iş dünyasının dikkatlerini üzerine çekmişti. Biletix bugün hala alanında rakipsiz. Nisan 2011'de ise Abhary, Metro FM, Süper FM, Joytürk, Joy FM, Radyo Mydonose ve Mydonose Türk Pop gibi Türkiye'nin en çok dinlenen radyolarını bünyesinde barındıran Spectrum Medya'ya CEO olarak transfer edildi. Abhary, yeni bir CEO'nun en büyük zorluğunun başlangıçta takımdan kısa bir zamanda uygulanabilir stratejilere yönelik bir hareket almak olduğunu söylüyor. "Yeni bir CEO'nun ilk 50 günde şirkete verdiğinden daha fazlasını aldığı söylenir. Biz bu süre içinde öğrenme eğrisini tırmanıyoruz. Ancak, ikinci 50 günde, yeni CEO, kuruma geri vermeye başlamaya ihtiyaç duyar" diyen Abhary, ilk 100 günlük hedeflerini şöyle anlatıyor: "Garajımda kurduğum Biletix'ten yani girişimcilik ruhuna sahip bir temelden geliyorum. Gece gündüz çalıştığınız, para akışı sağlanana kadar ilk sermayenin kullanımı ve bir şirketin yönetimini ele geçirmek için teklif edilen para gibi konseptlerin anahtar olduğu ve uçarken acil kararlar aldığınız kararlı bir girişimcilik ruhu mantalitesine alışkınım.  Spectrum'un istasyonları 20 yıldır bu işin içinde ve böylesi bir kurumsal kültür çok hantal ve formal bulduğum kültürlerden bir tanesi. Bu kültürü değiştirmek buradaki varlığımın ana nedenlerinden biri."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz