Özür dileyen şirket dönemi

Artık “kusursuz şirket” dönemi sona erdi....

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Özür dileyen şirket dönemi

Son 1 yılda Türkiye’de Nissan, 88 Juke otomobilini geri çağırdı, Volkswagen de dünyada 300 bin aracı ilgilendiren bir teknik hata için Türkiye’de 819 araç sahibiyle bağlantıya geçti, Toyota ise 2010’da Türkiye’de 57 bini aşkın aracını geri çağırarak önemli bir geri çağırmaya imza attı, “Müşterilere en ufak mutsuzluk yaratabilecek konuları çok düşük ihtimal dahilinde bile olsa, en kısa sürede bertaraf etmeye çalışıyoruz” diyen Toyota Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, geri çağırmayla aldıkları olumlu tepkileri şöyle özetliyor: “Geri çağırma kampanyamızı müşterilerimiz olumlu karşıladı, Toyota müşterileri yüzde 85 oranında yine bizi tercih edeceklerini söyledi.”

BAŞARILI ÖRNEKLER VAR
Geçtiğimiz yıl tekstil alanında da LCWaikiki bir ilki gerçekleştirerek, kumaşında zararlı maddeye rastladığı için 181 adet erkek şapkasını gazete ilanıyla geri çağırdı, Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “Türkiye’de tekstil sektöründe böyle bir geri çağırma ilk kez oluyor. Uzakdoğu’dan gelen şapkaların bazılarından şüphelendik, 31 bin 720 şapka imha edildi” diyor. Aslında Türkiye’de bugüne kadar en büyük ürün toplama operasyonu, alkollü içecek sektöründe Mey İçki tarafından gerçekleştirildi. Sahte rakı yüzünden ölümlerin meydana gelmesiyle kendi hatası olmamasına rağmen şirket, Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu’nun verdiği rakamlara göre 1 milyon yeni rakıyı piyasadan çekti. Dünyada ikinci en büyük ürün toplama olarak tarihe geçen operasyonla şirket 20  milyon dolar zarar yazdı.
GÜVEN KAZANDIRIYOR
“Mey İçki’nin yaptığı operasyon müthiş bir liderlik gösterisiydi” diyen Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Başkanı Cüneyt Evirgen, her türlü aksilikte anında hatayı kabul edip özür dilemenin şirkete tüketiciler gözünde güven ve özgünlük kazandırdığına inanıyor. Bu meziyetin gücünü keşfeden liderler de gerektiği durumlarda özür dilemekten kaçınmıyor. Borusan Holding’in CEO’su Agah Uğur da bu isimlerden biri... Başörtüsü ayrımcılığıyla suçlanan ve bu nedenle bir sponsorluk iptali gerçekleştirdiği öne sürülen Mini ve BMW markasıyla ilgili tecrübeli yönetici, “Hangi dil, din, ırk, inanç, giyim ve yaşam tarzında olursa olsun tüm vatandaşlarımızdan içtenlikle özür dileriz” diyerek çoğu uzmana göre hatasından akıllıca dönmeyi başarmış bir örnek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz