İdealist şirket nasıl yaratılır?

İdealist şirket nasıl yaratılır? İdealist markaya dönüşmek isteyen şirketlere 5 temel kural...

1.02.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İdealist şirket nasıl yaratılır?

1- Şirketinizin geleceği için önemli paydaşlarınız nezdinde marka idealiniz açısından kaydettiğiniz ilerlemeyi ölçümleyin. Örneğin Dell, yalın üretim ve direkt satış konularında öncü bir şirketti ve DNA’sında ölçümleme becerisi vardı. Ancak sistemleri marka idealini ve sağlığını değil, finansal bilgileri ölçmek üzere kurulmuştu. Bu konuda onlara danışmanlık hizmeti verdik. Bugün ise Dell, markasının sağlığını her çeyrekte “Marka Sağlığı İndeksi” kullanarak ölçüyor. Bu indeksin temel bileşenlerini ise çalışanların ideale olan inancı, kurumsal itibar ve müşterilerin tavsiye oranlarındaki gelişmeler oluşturuyor.
2- İdealiniz doğrultusunda temel performans göstergelerinizi tanımlayın. Visa, kredi kartları ve banka kartları basıp sunan bir şirket zannediliyor. Oysa ödeme işlemlerini işleyen bir ileri teknoloji platformu. Yılda 70 milyardan fazla ödeme işlemini yönetiyor. Marka ideali ise “daha iyi bir yaşam için daha iyi para”. Visa’nın CEO’su Antonio Lucio ve ekibi, şirketi bu sağlam ve köklü ideal doğrultusunda yönetirken, ona karşı olan gelişmeleri ölçümlemek için bir dizi ölçümleme göstergesi tasarladı. Bugün şirketin tüm Visa çalışanları, bankalar ve tüketiciler nezdinde markanın güvenilirlik, güvenlik, kolaylık ve yetkilendirme konusundaki performansı düzenli aralıklarla ölçümleniyor.
3- Eğer çalışanlarınız, idealinizi ve şirketinizin temel değerlerini anlamamışsa bunu müşterilerinize aktarmaları mümkün olamaz. Eğer şirketiniz ve çalışanlarınız, müşterilere yeterince yakın değilse markanın değerini artıracak, idealini yaşatacak deneyimler yaşatmaları söz konusu bile değildir. Ben P&G’de global pazarlamadan sorumlu başkan olduğumda pazarlama ekibinin vakitlerinin ne kadarını müşterilerle geçirdiğini analiz ettirdim. Sonucun yüzde 20 ile 50 arasında bir değer olmasını bekliyordum. Ancak zamanlarının sadece yüzde 5’ini müşterilerle geçirdiklerini görüp şok geçirdim. Bu tabloyu başlangıçta birkaç sembolik karar alarak, hızla değiştirdik. Latin Amerika’da işe aldığımız her P&G çalışanının düşük gelirli tüketicilerle 1 ay geçirmesini, o bölgede bir markette çalışmasını şart koştuk.

STENGEL’İN ARAŞTIRMASININ 4 TEMEL SONUCU
1- YÜKSEK PERFORMANS

Yüksek ideallere sahip, insanların yaşamlarını geliştirmeyi hedefleyen markaların diğerlerinden çok daha iyi performans gösterdiğini gördük. Google'ın varoluş amacı her türlü merakı gidermekti. IBM daha akıllı bir gezegen inşa etmeye yardımcı olmak istiyordu. Bu 10 yıllık süreçte Stengel 50 şirketlerine yapılan yatırım, S&P 500 şirketlerine göre 4 kat daha fazla getiri, kâr sağladı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz