Yürek, zeka, cesaret, şans başarıyı hangisi getirir?

Liderlerin karar alma sürecini etkileyen özellikler ve bu özellikleri iyi kullanan liderlerin öyküleri...

1.01.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yürek, zeka, cesaret, şans başarıyı hangisi getirir?


3- GELİŞMEK İÇİN CESARET ŞART
Aksiyona geçmek, riski kabul etmek ve yeniyi denemek için cesaret gerektiğini herkes bilir. Dünyanın tamamı tutkulu ve amaca yönelik muhteşem zekalara sahip olsa da bu insanlarda cesaret yoksa o zaman gelişmekaydetmek mümkün değildir. Cesaret olmasa hala kulübelerde yaşayıp mızraklarla balık yakalıyor olabilirdik. Bu nedenle cesaretli liderlere ihtiyacımız var. Bu insanlar bütünüyle bir aksiyonu başlatmak ve sürdürmekte çok iyidir. Günümüzde ise liderler cesareti pek çok farklı şekilde gösterilebiliyor. Risk alanlar arasında girişimciler ve inovatörler bulunuyor. Bu insanlar, yeni alanlara girmek için can atmalarıyla dikkat çekiyor. Bunun dışında bir iş yanlış yönetiliyor ya da kötü bir performans gösteriyorsa geri dönme cesareti gösterenler de cesur yöneticiler olarak adlandırılıyor. Bu kişiler genellikle ‘5 yıllık stratejilerin’ adamı olmuyor. Çünkü her gün farklı bir heyecan yaratacak işlerin peşinde koşmak istiyorlar.

Google’a nasıl meydan okudu?

Risk almaktan hoşlanmayan ancak riski anlayan cesur liderler de var. Onlar kendi hedeflerinin peşinden riski anlayarak, kabul ederek ve yöneterek gidiyor. Karar vermekten korkmuyorlar. Bu tip liderler, şu an ile gelecek arasındaki zamanın kısalmasına neden olmalarıyla dikkat çekiyor. Google’ın AdSense’inin en büyük rakiplerinden Quigo’nun CEO’su Micheal Yavonditte de bu türden bir lider. Şu anda Hashable’ın kurucusu olan Yavonditte şöyle diyor: ‘Google’la rekabet etmek cesaret isteyen bir işti. Pek çok insan bizim deli olduğumuzu söyledi. Ancak bizim her gün bu işi yapmamız, rakiple mücadele edecek bir yol bulmamız gerekiyordu. İşimizi yürütüp yürütemeyeceğimizi bilmiyorduk. Ancak cesaretle ısrar etmek zorundaydık. Bence başarılı inşaları birbirine bağlayan en karakteristik özellik ısrarcı olmaktır.’ Bu cesaretli yaklaşımının ardından şirketini AOL’a
360 milyon dolara satmayı başaran Yavonditte, ‘Bir işi kurmak ve yürütmek sırasında pek çok şey yaşarsınız. Pek çok süreç yanlış gider, pek çok insan sizi hayal kırıklığına uğratır. Pazar umduğunuz gibi çıkmaz, ürününüze gösterilen tepki sizi üzebilir. Ancak önemli olan cesaretle çalışmaya devam etmek ve ısrarcı olmaktır’ diye konuşuyor.

4- DAHA ŞANSLI OLMAK İÇİN

Araştırmalar şansın genellikle şans ağını iyi kullanan ve şanstan yana tavır alan insanların kapısını çaldığını gösteriyor. Ayrıca şanslı liderler genellikle alçakgönüllülüğe, entelektüel bir meraka ve iyimserliğe de sahip oluyor. Zaten bu 3 faktör, bu insanların bir şans ağının içinde olmasına neden oluyor. Bu ağdan kasıt çok önemli iletişim kontaklarına sahip olmak değil. Şans ağı, stratejik ya da değerli olarak görülmeyecek sizin özgün ilişkilerinizin bir bileşiminden oluşuyor. Bu ağda yer alan kişiler zaman geçince stratejik ve değerli oluyorŞansın hayatımızdaki yerini kabul etmek çoğu insan için hiç kolay değildir. Sonuçta çoğu lider, hayatta imza attığı her başarının arkasında sadece kendi rolü olduğunu söylemek ister. Ancak herhangi bir girişimcinin hayatına bakacak olursanız şans faktörünün en azından bir olayda kendisine yardım ettiğini görürsünüz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz