7 adımda yaratıcı disiplin

Şirketler tarafından yenilikçi fikirlere ulaşmak için en sık başvurulan 7 aşamalı yaratıcı disiplin...

28 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
7 adımda yaratıcı disiplin


Aynı zamanda, çeşitli potansiyel çözüm bileşenlerini de tartıştık. Örneğin çözümlerin, hastalar üzerinde 3 yıl içinde bir etki yaratması gerektiğine karar verdik. Bu aslında hesaplanmış bir riskti: Biz bu sınırlamanın “aya roket fırlatma tarzı fikirleri” baskı altına alacağını biliyorduk. Ancak hızlı ve somut kazanımların daha önemli bir hedef olduğuna karar verdik.

2- SORUNU PARÇALARINA AYIRMAK
MDR-TB tedarik zincirine odaklanma kararımızdan sonra bile ortada duran sorun doğrudan fikir üretimine başlamak için çok karmaşıktı. Her şeyi bir anda ele almaya çalışmak aşırı ürkütücüydü. Gerçekten de doğru miktarlarda kaliteli, güvenceli ikinci basamak ilaçları üretmek ve onları tek tek binlerce kliniğin talebini karşılayacak şekilde etkin ve doğru bir yoldan dağıtmak için yüzlerce farklı işlemin yapılması gerekir.

Biz de bu yüzden MDR-TB ilaç tedarik zincirinin bütün bileşenlerini içeren bir harita hazırlamaya karar verdik. Uzmanlarla yapılan bir röportajlar ve araştırmalar kombinasyonuna dayanarak ilaçların gerçekten ihtiyacı olan hastalara etkili bir şekilde ulaştırılmalarını engelleyen birkaç özgün bariyer tanımladık.

Bu bariyerlerden biri de mevcut vaka tarama ve izleme yöntemlerinin verimli olmamalarından kaynaklanıyordu ki bu durum, arz ile talep arasında potansiyel uyumsuzluklara neden oluyordu. Bir başka bariyer ise “kaliteli, güvenceli” ilaçların yüksek fiyatlarıydı. Toplamda 12 tane bariyer tespit edebildik.

3- SORUNU KİŞİSELLEŞTİRMEK
Üçüncü adım olarak tek tek bütün bariyerleri inceledik ve çözüm geliştirmek için belirli hedefler tanımladık. Ancak her ne kadar bazen geniş kapsamlı sorunlarla ilgilenmiş olsak da asla onlara soyut meydan okumalar muamelesi yapmadık. Aksine sorunlara empati kurarak yaklaştık. Çünkü onların her birinin sonuçta insanları etkilediğini biliyorduk.

Empatiyi teşvik etmek için bildiğimiz en iyi yollardan biri de Clayton Christensen’in yazdığı gibi çözümlerde “kullanmaya” ihtiyaç duyacağınız “yapılması gereken işleri” tanımlamaktır. Bunun için müşterilerle veya paydaşlarla yüzleşmek ve onları gözlemlemek gerekir. Biz özellikle de uygun çözümlerin bulunamadığı ve talebin aşırı boyutlarda olduğunun kesin olarak bilindiği ve ayrıca paydaşlar için çok önemli olan yapılması gereken işleri aradık.

Bu deneyimimizde yapılması gereken bu işler işlevsel, duygusal ve sosyal olmak üzere 3 kapsamlı kategoriye giriyordu eğilimindeydi ve çözüm bulmak zorunda olduğunuz sorunu tam olarak anlayabilmeniz için bunların her üçünü de dikkate almanız gerekiyordu. Bir iş tanımlandıktan sonra artık hedef, onu fikir üretecek insanlar için mümkün olduğunca gerçek kılmaktır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.