7 adımda yaratıcı disiplin

Şirketler tarafından yenilikçi fikirlere ulaşmak için en sık başvurulan 7 aşamalı yaratıcı disiplin...

28 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
7 adımda yaratıcı disiplin


Müşteriler, onun hakkında nasıl bilgi sahibi olacak ve ona nasıl erişebilecekler; onu bir gerçeklik haline getirmek için ne gibi kaynaklara veya süreçlere ihtiyaç duyulacak ve bu çözüm ekonomik sürdürülebilirliği nasıl başaracak. Fikirlerin yapılandırılmış ve istikrarlı bir şekilde incelenmesi sayesinde “elmaların-elmalarla” kıyaslanması sağlanır ve fikirlerin ne kadar iyi pazarlandığıyla değil ama onların faziletleriyle değerlendirilmeleri garanti altına alınmış olur.

ÖRNEK MDR-TB fikir özgeçmişleri için katılımcılardan belirli bir çözümü kimlerin ve hangi şartlarda kullanacağını açıklamalarını istedik. Buna ilaveten onları yeni çözümün neden mevcut çözümden daha iyi olduğunu anlatmaları konusunda sıkıştırdık. iki gün boyunca 90 civarında fikir özgeçmişi yarattık. Bazıları oldukça sıradandı. Ancak örneğin 3D baskıdan faydalanan ilaç tedavisi üretme fırsatları gibi diğerleri ise fevkalade radikaldi.

7- ÖĞRENMEK İÇİN BİR PLAN YAPMAK
Bu çalışma, fikir üretim oturumlarıyla sona ermez. Tıpkı Hollywood stüdyolarının film çekimlerinden videolar üretmesi ve sonra onları post-prodüksiyon kurguya göndermeleri gibi en fazla gelecek vadeden fikirlerin geliştirilmelerini sağlamak için de tasarlanmış çeşitli etkinlikler var. Fikirleri eyleme dönüştürmeyi uman şirketler için işte burası
gerçek işin başladığı yerdir.

MDR-TB zirvesinin ikinci gününde katılımcılardan MDR-TB ekosisteminin tamamında geçerli olacak kapsamlı bir çözüm sunan tümleşik çözümler geliştirmeleri istendi. Her bir çözüm platformu, çekiciliği ve uygulanabilirliği bakımından TB Dur Ortaklığı ile Lilly MDR-TB Ortaklığı’nın (Stop TB Partnership and the Lilly MDR-TB Partnership) katılımcı üyeleri tarafından değerlendirildi.

Derhal geliştirilmek üzere 3 fikir seçildi. Birincisi, genellikle yalnız bırakılan TB hastası topluluklar için kamuoyunu ve onun desteğini harekete geçirmek amacıyla MDR-TB’yi “yeniden markalaştıracak” bir iletişim programıydı. ikinci fikir, doktorların güncel en iyi tedavi uygulama tavsiyelerine erişebilmelerini sağlayan bir uygulama (app) ile ilgiliydi. Üçüncü fikir ise hastaların bir kez teşhis konulduktan sonra “ortadan kaybolmalarını” önleyen bir MDR-TB hasta tarama ve takip sistemi kurmaktan ibaretti.

Bu sayede mobil ve diğer türden internet tabanlı izleme araçlarıyla MDR-TB vakalarıyla ilgili verilerin raporlanması, birleştirilmesi ve görselleştirilmesi çok daha kolaylaşabilir. MDR-TB zirvesi vakasında, sorunun parçalarına ayrılması, paydaş gereksinimlerinin incelenmesi, alanın içinden ve dışından yaratıcı zekalardan faydalanılması gibi tüm hazırlık çalışmaları sayesinde 3 önemli alanı önceliklendirdiğimiz için kendimize güven gelmişti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.