Alan müşteri hesapları!

Bugün bir otomobil galerisine ve teknoloji markete giren her 100 müşteriden yaklaşık 20’si satın alma yapıyor... Mobilyada ise bu oran 30’u buluyor. Hazır giyimde 15’te kalırken, ayakkabıda 7-8 civarında. Oysa 5 yıl önce bu rakamlar çok daha düşüktü. “Alan müşteri” oranı, otomobilde yüzde 10-12, hazır giyimde yüzde 11, ayakkabıda ise yüzde 8 düzeyindeydi. Artış trendinin ardında önemli dinamikler var. İnternet kullanımının artması, kampanyalar ve tüketicinin bilinçlenmesi bu faktörlerden bazıları.

18.08.2015 16:31:110
Paylaş Tweet Paylaş
Alan müşteri hesapları!

KONUTTA NASIL
3 KONUTTAN 1'İ SATILDI

Dumankaya İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı UĞUR DUMANKAYA, “2015’in ilk 3 ayında satış ofislerimize yapılan müşteri ziyaretlerindeki görüşmelerin yüzde 33’ünü satışa dönüştürdük. Rakamların, sektörde de bizim dönüşüm oranımıza yakın bir düzeyde seyrettiğini düşünüyoruz” diyor. Dumankaya, şöyle devam ediyor: “Geçtiğimiz 5 yıla oranla satış süreçlerinde satış ofisleri daha proaktif rol oynamaya başladı. Bunun sonucunda dönüşüm oranları 5 yıl önce yüzde 20 iken bugün 13 puanlık yükseliş yakaladık.”
KUYAŞ'TA YÜZDE 20
Kuyaş Genel Müdürü SALİH SAĞINDA,
satışa dönüştürme oranlarının yüzde 20’nin altına düşmediğini belirtiyor ve ekliyor: “5 yıl önce ziyaretçiyi satın alan müşteriye dönüştürme oranımız yüzde 12 idi. Son 5 yılda yüzde 20’ye çıkardık. Satış oldukça farklı dinamikleri olan bir konu. Telefon aramaları, saha ziyaretleri, hedef kitleye yönelik yapılan çeşitli aktiviteler stratejilerimizden bazılarını oluşturuyor. Son derece dinamik bir sektörde çalışıyoruz. Burada kritik konu, değişime ayak uydurabilmek.”
 Nef Satış ve Pazarlama Direktörü SELÇUK ÇELİK, satışa dönüştürme oranlarının projeye göre değiştiğini ama genelde yüzde 30-40 aralığında olduğunu belirtiyor ve ekliyor: “Nef 5 yıllık genç bir marka. Bu oranın satışa başladığımız ilk günden itibaren aynı oranda, yüzde 30-40 olarak devam ettiğini söyleyebiliriz. Bu başarıyı, nitelikli konut üretimi yapmak, tasarıma verdiğimiz önem, merkezi lokasyonlarda proje üretmek, kişiye özel ödeme planları oluşturmak gibi stratejilerle sağladık.”

SANALDA DURUM FARKLI 
ORTALAMA YÜZDE 1 Aydınlı Grup Genel Müdürü OSMAN ŞENTÜRK,
Pierre Cardin markasının online satışlarına dair şu bilgileri veriyor: “E-ticaret hazır giyim sektöründe kabul görmüş ortalama dönüşüm oranı yüzde 0,8-1 aralığında. Pierre Cardin olarak geri dönüşüm oranımız yüzde 1-1,2 olarak gerçekleşiyor. Mevcut müşterilerde ise sektör ortalaması yüzde 20-25’lerdeyken Pierre Cardin internet mağazası olarak yüzde 41 alışveriş oranımız var.”
HOMEND İDDİALI Homend Genel Müdürü ORKUN DİZDAR, markanın online mağazasından yapılan alışverişlerin sektör ortalaması olan yüzde 1’in çok üzerinde gerçekleştiğini ve hedeflerinin bu kanalda büyümek olduğunu belirtiyor: “Gelişen teknoloji ve değişen tüketici alışkanlıkları e-ticaret pazarının önümüzdeki süreçte çok hızlı büyüme trendi içinde olacağını gösteriyor. Stratejik olarak bu kanalda büyümeyi hedefliyoruz.”
MORHİPO'NUN HEDEFİ Morhipo Genel Müdürü ŞULE KUBAN ARDİTTİ, şu bilgileri veriyor: “Yurtdışında moda odaklı benzer sitelerde bu oran yüzde 2-2,5 civarında. Morhipo’da da yurtdışıyla paralel durumda. Geçen yıldan bu yana ziyaretçiyi ‘satın alan müşteriye’ dönüştürme oranı yaklaşık yüzde 50 arttı. Müşterimizin istek ve ihtiyaçlarını iyi analiz edip büyük veri teknolojileriyle bu istek ve ihtiyaçlarını doğru zamanda, doğru kanaldan karşılayarak müşteri odaklı büyüme stratejisi uyguluyoruz.”
YEMEKTE REKOR ORANI Yemeksepeti.com, yüzde 50’lik satışa dönüştürme oranıyla dünyadaki yüzde 20’lik sektör ortalamasını katlamış durumda. Şirketin COO’su NEDİM NAHMİAS’ın yorumları şöyle: “Rakamların böyle yüksek olmasının sebeplerinden biri, güçlü marka bilinirliğimiz. İkinci sebep arayüzümüzün tamamen kullanıcı dostu olması. Hiç durmadan kendimizi geliştiriyoruz. Bunun son örneği yeni site tasarımımız. Attığımız adımlarda kullanıcı geribildirimlerini dikkate alıyoruz.” 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz