Anlama yarışı

Şirketler müşteriye temas için milyonlarca dolar harcıyor

1.09.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Anlama yarışı

Son dönemde araştırmalarda öne çıkan yeni trend ise göz takibi, nöro bilim ve dijital mecralardan gelen verilerin dahil edilmesi oluyor. Yeni tekniklerle pazarlama materyallerine verilen duygusal tepkiler ve yüz ifadeleri ölçülebiliyor.

Turkcell, Yaşar Holding gibi markalar da bu yeni araştırma metotlarını kullanılıyor. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül, “Eye tracking (göz takibi) gibi yenilikçi araştırma yöntemlerini yaptığımız araştırmalarda tercih ediyoruz” diyor. Yaşar Holding Gıda ve İçecek Grubu Pazarlama Direktörü Cüneyt Şahin de “Göz takibi, nöro bilim gibi yeni teknolojileri araştırma tekniklerimize entegre ediyoruz” diye konuşuyor, Birçok şirket, son dönemde sosyal medya ve web sitelerinden gelen müşteri görüşlerini de araştırmalarına dahil ediyor. Uzmanlara göre yakın gelecekte sosyal ağlar, web, mobil cihazlar şirketlere “büyük veri” sağlamada, öne çıkacak kaynakların başında gelecek.

YÜZ YÜZE GÖRÜŞME
Şirketler tarafından yıl içinde yapılan araştırmaların sayısı 15-20 arasında değişiyor. Büyük-küçük birçok şirket, yılda en az 3 büyük araştırma yapıyor. Milyonlarca müşterisi ve birden fazlası markası olan gruplarda ise yıllık araştırma sayısı 100’ü geçiyor. Yapılan araştırmalarda şirketlerin hedefi ise markanın toplam müşteri sayısının en az yüzde 25’ine ulaşıp geri bildirim almak oluyor.

Araştırma konusunda en iddialı olan gruplardan biri olan Yıldız Holding’de de her yıl 200’ün üzerinde araştırma yapılıyor. Geçtiğimiz yıl, 260 araştırmaya imza atan Yıldız Holding, bu sayede bir yılda 85 bin tüketicisinden geri bildirim aldı. 5 bin tüketicisiyle de birebir görüştü. Satış şirketindeki 650’nin üzerindeki çalışanın 130 bin müşteri görüşmesi yaptığını söyleyen Yıldız Holding Başkan Yardımcısı Ali Ülker, tüm bu araştırmaların sonucunda elde ettikleri sonucun kendilerine yeni ürün ve müşteri beklentileri konusunda önemli geri bildirimler verdiğini belirtiyor. Ülker, “Yaptığımız araştırmalar sayesinde tüketicimizin beklentilerini daha iyi anladık. Elde ettiğimiz verileri inovasyonda kullanarak kârlılığımızı artırdık” diyor. Yapılan araştırmalarla yıl içinde Neva Kozmetik 50 bin, Pınar 20 bin, Nef 15 bin müşterisiyle birebir görüşüp geri bildirim alıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz