En etkili 20 kampanya

Capital olarak markaların “unutulmaz” ve “etkili” reklam kampanyalarını araştırdık.

22.10.2014 20:01:240
Paylaş Tweet Paylaş
En etkili 20 kampanya


Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı, Robot Çelikli reklamlarla birlikte Arçelik’in gerçek bir dönüşüm yaşadığını belirtiyor. Kampanyayı takip eden birkaç yılda Arçelik’in tüm zamanların en yüksek marka bilinirlik oranını elde ettiğini ifade ediyor.

Subaşı, yarım asırlık Arçelik’in en etkili reklam kampanyasının sonuçlarına dair şu yorumlarda bulunuyor: “Yapılan araştırmalara göre; markanın ‘yenilikçi’ ve ‘ileri teknoloji’ kategorisinde değeri hızla arttı. 18-25 yaş ve AB hedef kitlesinde 2003’te yapılan itibar araştırmalarında 2000 yılına göre önemli artışlar yakaladık. Genellikle pazar liderinin konumunu koruması bir başarı olarak nitelendirilirken, Arçelik pazar lideri olarak payını artırmayı başardı.”

Akbank “Kalp”Le Rekor Kırdı
Akbank’ın geçtiğimiz yıl düzenlediği, “Akbank İmaj 2006 - Binlerce Akbanklı’nın Kalbi” kampanyası bugüne kadar hatırlanma oranı en yüksek reklamı oldu. Kampanyanın içeriği ve prodüksiyonu; TV programlarına, ana haber bültenlerine ve gazete haberlerine konu oldu.

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, bu kampanyanın 5 yıllık bir sürecin ardından ortaya çıktığını söylüyor. Göllü, “Akbank’ın 2001 yılında başlattığı değişim ve gelişim projesi sonucunda 2006 yılında geldiği noktayı tüm Türkiye ile paylaşmak istedik.

Akbank’ın yenilikçilik yaklaşımıyla şekillenen gelişimini yansıtmak için de ‘Türkiye’nin Yenilikçi Gücü’ mottosu ile yola çıktık. Kampanyanın amacı bu gelişimi kamuoyuyla paylaşmaktı” diyor. Publicis Yorum imzalı kampanyada beyazlara bürünmüş 120 kişilik bir grup insanın kıpkırmızı bir zeminde sürekli olarak bir şekilden diğerine geçtiği görüntüler yer alıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz