En etkili 20 kampanya

Capital olarak markaların “unutulmaz” ve “etkili” reklam kampanyalarını araştırdık.

22.10.2014 20:01:240
Paylaş Tweet Paylaş
En etkili 20 kampanya


Transit’i gördüklerinde, tek kelimeyle, heyecanlanıyorlar. Kampanyanın ardından yaptığımız “Transit sizin için ne taşıyor“ saha kampanyası ise reklam filmimizin halk üzerindeki etkisini bire bir ölçmemize olanak sağladı. 1 ay süren ve kısıtlı bir iletişim ile yürütülen bu saha kampanyasına kısa sürede 2 binden fazla mektup ve resim ile katılanlar o

“Bira Bu Kapağın Altındadır” Dedi Pazardaki Karmaşaya Son Verdi!

Dilek Başarır / Efes Pilsen Grubu Türkiye Pazarlama Direktörü

Şirket Mesajları Karışmıştı
Efes Pilsen 1976 yılında Piar araştırma şirketine bir araştırma yaptırdı. Yapılan araştırmaya göre o yıllarda bira şirketlerinin mesajları birbirine karışmıştı ve net olarak algılanmıyordu. Bunun üzerine Efes Pilsen reklam mecrasına daha fazla yatırım yapma kararı aldı. Hem fark yaratmak, hem de Efes Pilsen’i tüketicinin algısında bir üst seviyeye taşımak amacıyla bir konkur açtı. 

Orta Sınıf Hedef Alındı
Dönemin yenilikçi ajanslarından Ajans Ada en yüksek teklifi veren ajans olmasına rağmen, sunduğu “Bira bu kapağın altındadır” sloganlı senaryosu ile seçildi. Orta sınıfı hedef alan ve orta sınıftan gelen karakterlerin yer aldığı reklam filmlerinde her seferinde aynı slogan kullanıldı.

Yüzde 90’lık Hatırlanma Başarısı
Efes Bira Grubu Türkiye Bölge Başkanlığı Pazarlama Direktörü Dilek Başarır, bu kampanya sonucunda bira reklamlarındaki karmaşa ve benzerliğin ortadan kalktığını, sloganın tüketiciler tarafından yüzde 90 oranında anımsandığını söylüyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz