En gözde yüzde 10

Steve Carlotti, kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.

3 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
En gözde yüzde 10


Süper tüketicinin şirketler için kritik önemine değinen ortak makaleleri üzerine kendileriyle görüştük. Ve anladık ki süper tüketicileri tanımlayan tek ortak özellik bir kategoriye duyguları ve akıllarıyla bağlı olmaları. Bir zımbaya da, krem peynire de tutulabiliyorlar.

Ama onlarınki kör âşık durumu değil. Kategori hakkında son derece bilgililer, değdiğini düşündükleri anda ürüne bilerek ederinden fazla da ödeyebilirler. Sırf ürününüze bağlılar diye kalitesiz bir malı satmaya çalıştığınız da ise ilk kaçan kitle onlar.

Carlotti’ye göre şirketler için geleneksel tüketici kitlesinden birkaç kat daha kârlı olan süper tüketicileri kaybetmenin riski büyük. Çünkü bilgileri öyle bir noktada ki şirketlere sadece fazla gelir değil ürün geliştirmeyle ilgili yeni fikirler de sunuyorlar.

Carlotti, süper tüketicilerin bağlı oldukları ürünü ortalama bir tüketiciden çok farklı şekillerde kullanarak şirketlere markanın nasıl büyütülebileceğine dair önemli katkı sağladıklarını söylüyor ve uyarıyor:

“Süper tüketicilerini kaybeden bir şirket, onların gelecek trendleri işaret etme bilgisinden de yoksun kalacağı için piyasadaki konumu zayıflar.”

“Süper tüketici” kimdir? Onun tüketim davranışlarını geleneksel bir tüketiciden veya bir alışverişkolikten farklı kılan nedir?
Onlar bir kategoriden ortalamanın üstü miktarlarda satın alan ve aynı zamanda o kategori ile ciddi bir duygusal bağ kuran tüketici tipidir. Başka bir deyişle süper tüketici bir kategoriden çok fazla satın alma yapar ve ne aldığı konusunda çok özenlidir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.