En gözde yüzde 10

Steve Carlotti, kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.

3 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
En gözde yüzde 10


Markalar süper tüketici sayılarını artırabilir mi? Bunu başarmanın yolları nelerdir?
Markalar süper tüketiciler üzerindeki etkilerini artırabilir ve zaten çoğunun amacı da budur. Bunu başarmanın yolu da markaların bu kullanıcıların motivasyonlarını, ihtiyaçlarını ve davranışlarını iyi anlayarak mevcut ve planlanan inovasyonlarını, süreçlerini ve iletişim stratejilerini onların taleplerine paralel hale getirmelerinden geçiyor.

Ancak altının çizilmesi gereken nokta herhangi bir üründeki süper tüketici sayısının tek bir markanın kontrolünde olmadığı. Buna tek istisna, bir markanın çok güçlü bir yenilik yaparak tüm kategoriyle daha büyük bir etkileşime girdiği istisnai durumlar.

Şirketlerin süper tüketici sayısını nasıl artırdıklarını birkaç örnekle açıklayabilir misiniz?
Bir şirketin süper tüketici sayısını artırabilmesi büyük oranda o şirketin süper tüketicilerinin motivasyonlarını, ihtiyaçlarını ve davranışlarını belirleyebilme ve bu doğrultuda hareket edebilme yeteneklerine bağlıdır.

En bariz fırsat ise ürün geliştirme konusundadır, yani şirketler var olan ürünleri onlar sayesinde geliştirebilir veya yeni ürünler geliştirebilir... Örneğin gıda sektöründe süper tüketicileri bir üründe hangi katkı maddelerinin kullanılmasının veya kullanılmamasının onları heyecanlandırdığını belirleyerek markaları yönlendirebilir.

Hatta bir ofis ürününün evde, ofiste, yolda veya hobi amaçlı kullanım alanlarını anlamak ve tamamen bu ihtiyacı karşılamaya yönelik ürünler geliştirmek isteyen bir şirkete yardımcı olabilirler.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.