İnovasyon gerçek hayata gömülecek

Cengiz Ultav’la inovasyondaki yeni trendleri, gelişmeleri ve rotayı konuştuk. İşte o sohbetin detayları...

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İnovasyon gerçek hayata gömülecek


Kişiselleştirme trendi çok güçlü sonuçlar doğuruyor. E-ticaretin arkasını dolduracak olan kişiselleştirilmiş ve yüksek katma değerli ürünlerden oluşan yeni bir endüstri alanı var. Bu alanı güçlü bir şekilde ellerinde tutmaya çalışıyorlar. Eski dönemde Türkiye öyle bir konumdaydı ki yoğun üretimde Çin’le rekabet edebilecek durumda
değildi. Ama aynı dönemde Türkiye çeşitlendirmede gücünü ispatladı. Türkiye yeni dönemde kişiselleştirilmiş ürün yapma kabiliyetine sahip. 10 bin adetin altında sipariş verildiğinde bu, Çinli rakip için sorundur. Ama Türkiye’de üretim esnektir. 100 adetlik bir konteynır sipariş de 100 bin adet gibi işlem görür. Yeni endüstriyel kavramların içinde bu çeşitlendirme ve esneklik çok önemli güç noktaları haline geldi.

Şu anda inovasyon ve teknolojide hangi dönemi yaşıyoruz?
50 yıldır mobil sistemlerde, internet sistemlerinde ve bilgi iletişim sistemlerinde büyük gelişmeler var. Bu sistemler gerçek hayatın içine çok fazla gömülmedi, ama çok güzel internetimiz oldu. Bu doğal bir süreç. Şu anda kırılma noktasındayız. Bu kırılma noktasında bütün bu bilgi ve teknoloji birikimi çok daha yoğun bir şekilde reel hayata, ulaşıma, eğitime, sağlığa, gıdaya, tarıma gömülecek. Bunlar cihazlar ya da süreçler şeklinde ve hücresel yayılacak. Bu hayatın parçası haline getirilebilen ürünler ve süreçler dönemi somutluklar dönemi olarak adlandırılıyor. Dünyada endüstri yeniden buna göre şekilleniyor. Kişiselleştirme trendi ve buna bağlı 3 boyutlu yazıcı ve tarayıcıların, lazer kesicilerin fiyatlarının 1.000 doların altına düşmesi yeni endüstriyel formasyonların ön belirtileri.

Somutluklar döneminin en önemli özellikleri neler olacak?
Bu yeni endüstri döneminde çok daha çeşitli sayıda cihaz, ürün ve süreç ihtiyaç sahipleriyle neredeyse birebir eşleşecek. Elinizde, cebinizde taşımadığınız ama sizin ihtiyacınız anında bir noktada sizinle buluşan ve sistemin yeni verimlilik ve kolaylıklar katmanına ulaşmasını sağlayan bir somutluklar 20 yılı olacağı söyleniyor. Bu yönden bakıldığında Türkiye’nin güçlü tarafları var. Yaratıcı, yapıcı, esneklikleri olan bir ülke. Mobil yayılımda birçok ülkeden ilerideyiz. insanlar mobil araçları hayatlarının parçası haline getirmiş durumda. Şu anda internette dolaşıyoruz, yeni bir verimlilik katmanı yaratmıyoruz, yeni kolaylıklar yaratmıyoruz. Mesela internette ulaştığınız birkaç bilgi, sizin sağlık tedbiri almanızı sağlıyor ama Türkiye’de bir şirket çıkıp da büyük veriyi kullanarak hastalıkların erken dönemde yönetilebilmesi konusunda henüz bir şey geliştirmedi. Yeniden yapılanmalar var. insanlar buralarda aksiyon almaya başlıyorlar. Bu perspektiften baktığınızda reel dünyada bu son 50 yıllık birikimin inovatif uygulamaları şeklinde bir fırsatlar dönemi var. Burada Türkiye’nin şansının çok yüksek olduğunu düşünüyorum.

'GENÇLERİN FONLANMASI ÖNEMLİ"
PATLAYACAK ALANLAR

Türkiye inovasyonda liderlik patlamalarından birini, tıp ve önleyici sağlık alanında yapacak. Türk girişimcilerin sağlık sektöründe dünya çapında katma değer yaratacağına inanıyorum. İkincisi, otomotiv sektörü çok olgun bir seviyeye geldi. Çok orjinal ticari araçlar yaratıldı. Yan sanayide aranan ülke noktasına geldi. Belki elektrikli araçta ön plana çıkabilecek yapı taşları mevcut. Otomotiv sektörünün dünyada en çok konuştuğu konulardan biri, gömülü yazılımlar. Türk otomotiv sanayicileri geleceğin ulaşım ihtiyaçlarına daha uygun bir otomotiv sanayine yön vermekten bahsediyorlar. Gömülü yazılımları konuşuyorlar. Etkileşimli akıllı ulaşım ürünleri olabilir deniyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz