Kulaktan kulağa 10 kat daha etkili

Wharton İşletme Okulu Pazarlama Profesörü Jonah Berger, ile bir ürünün nasıl popülerlik kazanabileceği üzerine yaptığımız sohbetimizden satırbaşları.

25 MART, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Kulaktan kulağa 10 kat daha etkili
Neden bazı ürün veya fikirler diğerlerinden daha popüler? Dünyanın en iyi işletme fakültelerinden biri olan The Wharton School of the University of Pennsylvania’da pazarlama profesörü olan Jonah Berger'a göre bunun cevabı net: “Çünkü insanlar bu fikir veya ürünleri arkadaşlarına diğerlerinden daha fazla anlatmayı tercih ediyor.” Yani isin sırrı konuşulur olmakta...

"Contagious” (Bulaşıcı) adlı kitabında bizi bir fikir ya da ürün hakkında konuşmaya iten unsurları da araştıran Berger, “Tüm ürünleri ve fikirleri popüler hale getirebilecek 6 anahtar faktör var” diye konuşuyor. Bir ürünün popüler olması ne kadar çok konuşulduğuyla doğru orantılı.

Aslında bu gerçek uzun yıllardır biliniyor. Yine de çok konuşulur olmanın sırrı tam olarak çözülmüş değil. Wharton İşletme Okulu Pazarlama Profesörü Jonah Berger, “Contagious” (Bulaşıcı) adlı kitabında bu konuyu ele alıyor. Berger, bir Amerikalının bir ürüne, markaya ya da hizmete ilişkin bir günde ortalama 16 sohbet gerçekleştirdiğini söylüyor.

Ona göre bir ürünün “konuşulur olması” ya da bir başka deyişle “kulaktan kulağa pazarlanması” en büyük bütçeli reklam kampanyalarından daha etkili. “Çünkü arkadaşlarımız bize sadece ilgileneceğimizi bildikleri ürün veya fikirleri samimiyetle aktarır. Bundan başka hiçbir kanal bize güvenilirlik anlamında aynı etkiyi vermez” diyor.

Peki markamızın veya fikrimizin konuşulur olmasını nasıl başarabiliriz? Berger, “Contagious” (Bulaşıcı) adlı kitabında sosyal medyada çok paylaşılan videolardan, hakkında çok konuşulan ürünlere kadar popülerlik kazanan tüm olgularda 6 tane ortak karakteristik özellik olduğunu söylüyor. Berger, İngilizce baş harflerini kullanarak “STEPPS” adını verdiği özellikleri sosyal para (social currency), tetikleyiciler (triggers), duygu (emotion), halk (public), pratik değer (practical value) ve hikayeler (stories) başlıklarında sıralıyor ve “Şirketler bu 6 anahtar STEPPS ilkesini kaldıraç olarak kullanıp, onlar sayesinde bulaşıcı bir içerik yaratarak ürünlerinin ya da fikirlerinin popüler olmasını sağlayabilir” diye konuşuyor. İşte Berger ile bir ürünün nasıl popülerlik kazanabileceği üzerine yaptığımız sohbetimizden satırbaşları:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz