tamamlanmasına yönelik bir hareket planımız var. İç
piyasalardaki üstünlük yaratan farklılıklarımızın sürdürülebilir olması
için gerekli çalışmalara
yoğunlaşacağız.”
BP TÜRKİYE, ORGANİK BÜYÜYECEK
BP Türkiye Başkanı Can H. Suphi, ajandasındaki en
önemli başlıkların organik büyüme ve liderlik olduğunu söylüyor ve ekliyor: “2007 yılından beri maliyetlerimizi
azaltmak ve performansımızı artırmak konusunda
global olarak çalışmalar yapıyoruz. Bu çalışmalar
meyvelerini verdi ve 2009 yılında rakiplerimizi yakaladık, hatta geçtik. Bundan sonraki amacımız, rafineri
ve pazarlama alanında dünya liderliğini yakalamak.
Bunu başarmak için Türkiye, Avustralya, Güney Afrika
ve Polonya gibi ülkelerde daha agresif bir politika izleyeceğiz. Ana yatırım alanımız olan akaryakıt tarafı için
büyüme planlarımız devam ediyor. 2010’da 25 yeni istasyon
açacağız. Amacımız, Türkiye’de akaryakıt, madeni
yağlar ve LPG pazarlarında organik olarak büyümeye
devam etmek. Rafinaj ve pazarlama iş kolunda Türkiye,
büyümeye odaklandığımız 4 önemli ülkeden biri.”
İLK SIRADA AR-GE VAR
Pfizer Türkiye Genel Müdürü Melih Memecan’ın 2010
ajandası şöyle: “Ajandamın ilk sırasında sürdürülebilirliği sağlayacak bir sağlık modeli oluşturmaya katkıda
bulunmak geliyor. Ayrıca ülkemize ilaç Ar-Ge faaliyetlerini
geliştirmek ve ülkeye daha çok ilaç Ar-Ge’si çekmek
üzere başlattığımız işbirliklerini büyütmekte kararlıyız. Ülkemizde daha çok Ar-Ge çalışması yapılabilmesi
için açtığımız yolda üniversitelerimizin ve devletimizin
de işbirliğiyle önümüzdeki yıllarda çok önemli işleri
hayata geçireceğimize inanıyoruz. Bunun dışında çalışanlarımız en değerli kaynağımız. Çalışanlarımızı geliştirmek
de asla vazgeçmeyeceğimiz değerlerimizden
biri olacak.”