Vestel, tüplü TV üretimine veda edecek, Goldaş var olduğu pazarları yeniden gözden geçirecek, THY
yeni uçaklarında first class’ı kaldıracak, Novartis ise klasik ilaç pazarlama çemberinin dışına çıkacak...
Bu 4 çarpıcı örnek krizin, yatırım ve büyüme planlarında önemli revizyonlar yarattığını apaçık gösteriyor.
Çünkü, CEO’lar artık verimliliği az alanlarda enerji harcamak istemiyor, nokta atışı yapmayı ve
hedeflerine en kısa yoldan ulaşmayı planlıyor.
Zaten CEO’ların 2010 ajandalarına bakıldığında tüm hedeflerin daha gerçekçi olduğu dikkat çekiyor. Odak
konuları olarak risk yönetimi, verimlilik, yeni işler ve sürdürülebilir büyüme öne çıkarken, agresif büyüme
hedeflerinden uzak temkinli planlar yapıldığı gözleniyor. İşte CEO’ların 2010 ajandasında öne çıkanlar...
CİLİV, 3G YELPAZESİNİ GELİŞTİRECEK
Hayatımıza 2009’da giren 3G teknolojisi, 2010’da da
odağımızda yer alacak diyen Turkcell CEO’su Süreyya
Ciliv, bu yıl odaklanacağı konuları şöyle aktarıyor:
“Müşterilerimiz 3G’ye beklentilerimizin de ötesinde
ilgi gösterdi. Turkcell 3G, hızı ve mobilite avantajıyla
insanlarımızı internetle tanıştırıyor ve internet kullanımını artırıyor. 2010 yılında 3G’li servis ve ürün yelpazemizi
genişletmek, bu iletişim nimetini daha çok insana,
daha çok yolla ulaştırmak öncelikli hedeflerimiz
arasında olmayı sürdürecek. Şu an 8 ülkede 62 milyon
müşteriye mobil iletişim hizmeti götürüyoruz. Bunu
yeni ülkelerde yapacağımız yatırımlarla artırarak Türkiye’deki
firmalar için başarı örnekleri oluşturmaya devam
edeceğiz. Bunun için dünyayı ve çevremizdeki
fırsatları yakından izlemeye devam ediyoruz.”