Segmentasyon Devrimi Başlıyor

Son dönemde müşteri segmentasyonunda, onları gruplara ayırmada büyük bir dönüşüm yaşanıyor.

22.10.2014 20:06:040
Paylaş Tweet Paylaş
Segmentasyon Devrimi Başlıyor


Müşteriye Boyner ilgisi

Boyner Mağazaları müşteri segment analizlerini Anahtar Kart’ın yeniden yapılandırılmasından sonra değer ve davranışsal bazlı olarak yeniden ele aldı. Şirket başlangıçta bu analizleri harcamalara göre 7 grupta yapıyordu. Davranışsal ve değer bazlı analizler sayesinde bugün 7 ana segment 40 civarında kırımda analiz ediliyor.

Boyner Mağazaları Genel Müdür Yardımcısı Aytuğ İğneli, “Bu gruplar içinde kendinin ve aile bireylerinin ihtiyaçları için mağazalarımızı tercih eden, birden fazla ürün grubu ile mağazadan alışveriş yapan ve sıklıkla mağazalarımızı ziyaret eden müşteri gruplarımız oldukça önemli. Bu müşterilerimiz markamıza sadık ve ciro içindeki payları da oldukça yüksek” diyor.

Müşteri segmentasyon yönetimini Benetton Türkiye de kullanıyor. Daha önce cinsiyet ve yaş gibi kriterlere göre 4-5 farklı segmentasyon kullanan şirket, şimdi yaşanılan şehir, hobiler, hatta yaşam tarzı gibi kriterlere uygun olarak grup sayısını 20’ye çıkardı.

Benetton Türkiye Stratejik Planlama Yöneticisi Burak Karapınar, “Bizim için gençlikten orta yaşa kadar uzanan, daha renkli, neşeli ve canlı zevklere sahip müşteriler çok önemli. Bu grup zaman zaman çeşitlilik için gitse de istediği hizmeti aldığı takdirde sadık kalıyor. Markaya bağlılığın başladığı yaşlar önemli olduğu için çocuk grubu da önemli” diye anlatıyor.

Garanti’de kim değerli?

Garanti Bankası 1995’ten bu yana müşteri segmentasyonu yapıyor. Tüm pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin hizmet noktalarındaki uygulamaları segmentler bazında yapılandırılıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz