Sosyalleşme hızlanıyor

Türk şirketleri için rekabet, fiziki pazarların ötesine Facebook, Twitter gibi sosyal medya kanallarına taştı.

1 MART, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyalleşme  hızlanıyor


YENİ YENİ ALIŞILIYOR
Türkiye'de sosyal ağları işe alımda en etkin kullanan şirket Microsoft Türkiye olarak öne çıkıyor. Öyle ki Microsoft Türkiye İK Direktörü Cavidan Özdemir, son 6 ayda işe başlayan çalışanların yüzde 70'ini sosyal medya kanallarından aldıklarını ifade ediyor. Ancak Türkiye'de Microsoft gibi örnek bulmak oldukça güç. Şirketler, henüz sosyal medya mecralarından arama yapmaya yeni yeni sıcak bakmaya başlıyor. Beyaz eşya devi BSH de, bu yıl içinde LinkedIn üzerinden işe alma faaliyetlerine başlamayı planlıyor. Manasset Yönetici Ortağı Derya Türkkorkmaz, Türkiye'de bugün için sosyal medyayı etkin olarak kullanan şirket sayısının çok az olduğunu açıklıyor.

LINKEDIN'DE OLAN İŞE AÇIK
Danışmanlık alanındaysa Human Resources Management Kurucu Ortağı Aylin Coşkunoğlu Nazlıaka orta ve üst düzey yöneticiler için son 2 yıldır, sosyal ağları aktif olarak kullandıklarını açıklıyor. "Doğru kişiyi bulabilmek için adayları, sosyal medya, Google, kişisel web siteleri, bloglar ve twitter gibi diğer paylaşım sitelerinde araştırarak bilgi topluyoruz. Kariyer portallarına tüm şirketler üye olduğu için orta ve üstü pozisyonlar CV'lerini paylaşmaya çekinebiliyor, bu portallarda giriş pozisyonları için CV oluyor. Ancak LinkedIn, Xing gibi mecralar network anlamında da kullanıldığından CV'lerin bulunması sorun yaratmıyor. Zaten burada ayrıntılı CV'sini bırakan orta ve üst düzey yöneticiler, bu şekilde iş fırsatlarına da açık olduğunu gösteriyor. İleride sosyal medyanın kariyer portalları ve yazılı medya tarafından pay alacağını düşünüyorum" diyor.
HAKKINIZDA ZATEN KONUŞUYORLAR, SİZ DE İLETİŞİME GEÇİN"
LON SAFKO / "SOCIAL MEDIA BIBLE" (SOSYAL MEDYANIN İNCİLİ) ADLI KİTABIN YAZARI, SOSYAL MEDYA UZMANI

ÖNCE STRATEJİ ÇİZİN

En önemlisi şirketinizin sosyal medyaya ait bir stratejisi olması... Çoğu şirket önce bir Facebook ve Twitter da varlığım olsun da sonra nasıl kullanacağıma bakarım diyor. Oysa burada şirketler için en önemli nokta, hedef kitlesi ile doğru iletişime geçmesi. Ardından bu strateji için uygun kanallarda, hangi sosyal medya ve geleneksel mecraları, nasıl kullanacağına karar vermeli. Sosyal medya, şirketler için müşterilerinin olduğu yerde dış dünyada olmak demek.

FARKLILAŞMA ÖNEMLİ
Bir kere bu dış dünyada olunca da müşterilerin ilgisini çekmek, karşılıklı iletişim içinde ve cevap veren olmak durumdasınız. Sosyal medyada zaten şirketlerin ürün ya da hizmetleri hakkında konuşuluyor. işte şirketler bu muhabbete kendileri de girmeli. Sosyal medyada şirketlerin kendini farklılaştırma yoluna gitmeleri gerekiyor. Bunu aynı geleneksel medya kanallarında izledikleri stratejiyi takip ederek yapabilirler.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.