Tavsiyenin büyük gücü

Tavsiye kampanyaları sayesinde cirosunu katlayan şirket sayısı hiç de az değil.

1.10.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Tavsiyenin büyük gücü


Ciro hızlı katlanıyor
Tavsiye kampanyalarının başarısı,kazanılan müşteri sayısının yanında satışlar ve ciroya da yansıyor. Amerika'nın lider sandalet ve parmak arası terlik üreticisi Okabashi, bu yıl gerçekleştirdiği tavsiye kampanyasıyla bu noktada ciddi bir başarıya imza attı. Kampanya daha başladığı hafta satışları tırmandırdı ve tavsiyeyle kazanılan yeni müşteriler markaya, eski müşterilere göre yüzde 13,2 daha fazla kazandırdı. Türkiye'de de şirketler, tavsiye kampanyalarından ciro anlamında çok olumlu sonuçlar alıyor. Kurumsal ve kişisel güvenlik hizmeti sunan Pronet, yeni abone kazandıran müşterilerine bir ay abonelik hediye ediyor. Hatta 2009'dan bu yana 10 yeni müşteri kazandırana "Ömür Boyu Ücretsiz Abonelik Kampanyası" sunuyor. Pronet Genel Müdürü Metin Kastro, tavsiye kanalıyla 51 bin yeni müşteriye ulaştıklarını söylüyor. "Tavsiye kampanyaları büyümemizde en önemli rolü oynuyor. Bu kampanyalar ciromuzun yüzde 50'sini oluşturuyor. Temel amacımız yeni abone sayımızı artırmak, kârlılık ve ciro ikinci sırada geliyor" diyor. Aynı şekilde konut tarafında da ciroda yüzde 30'lara varan artı değerler kaydediliyor. Yeşil GYO Genel Müdürü Işık Gökkaya, "Innovia 4 projesinde uyguladığımız kampanyadan yararlanan müşterilerimizin oranı toplam satışın yüzde 30'una tekabül ediyor" diyor. Ukra İnşaat da ilk 6 ay içinde cirosunda 6 milyon TL artış yakalamış durumda. Eston Yapı Genel Müdürü Özgür Mungan da bu şekilde kazanılmış müşterilerin cironun yüzde 30'unu sağladığını açıklıyor. 8 yıldır tavsiye kampanyalarına aktif olarak devam eden Digiturk'un Satış ve Pazarlama Yeni Üye Kazanım Yöneticisi Boysan Akkaya ise "Digiturk'ü en güzel şekilde anlayacak kişilerin Digiturk üyeleri olduğuna inanıyoruz. Büyümemizin yüzde 4'ü tavsiye kampanyaları modelinden geliyor" diye konuşuyor.

Sosyal medya etkisi
"The Consulting Bible" (Danışmanlık İncili) kitabının yazarı pazarlama gurusu Alan Weiss, tavsiye kampanyalarının sosyal medya kanalları üzerinden sürdürüldüğünde başarı oranını arttığını söylüyor. Şirketler de bu durumun bilincinde. Türkiye'de özellikle online alışveriş siteleri, tavsiye kampanyalarını Facebook, Twitter gibi sosyal medya kanalları ile desteklemeyi tercih ediyor. Sosyal tabanlı e-ticaret sitesi Grupanya da bu stratejiyi izleyenlerden... Grupanya Genel Müdürü Esra Sertoğlu, sundukları deneyimleri üyelerinin facebook ya da twitter üzerinden arkadaşlarıyla paylaştığını, böylelikle grup sinerjisi oluştuğunu belirtiyor. "Toplam üye sayımızda tavsiyeyle gelenlerin oranı yüzde 30 civarında" diyen Sertoğlu, "Bu kampanyalarla referansla gelen üye sayısını yüzde 50-70 oranında artırabildiğimizi gördük. Buna paralel gelirimizi de artırdık" şeklinde konuşuyor. Limango da tüm pazarlama stratejisini tavsiye sistemi üzerine kurmuş durumda. Şirketin genel müdürü Gülfem Toygar, sosyal ağlar aracılığıyla uyguladıkları tavsiye kampanyalarının sonuçlarını şöyle anlatıyor: "Müşterilerimizin olumlu tecrübelerini ve beğendikleri ürün ve kampanyaları paylaşabilmeleri için linkler ve alanlar tanımlıyoruz. Üyelerimizin yüzde 15'i bu kampanyalar sayesinde aramıza katılıyor. Bu tavsiye ve referans kampanyaları bugün şirketin cirosunun yüzde 30'unu oluşturuyor." Online indirimli özel alışveriş sitesi Markafoni'nin yönetim kurulu başkanı Sina Afra da kuruldukları andan itibaren sadece ağızdan ağıza pazarlama yöntemiyle kısa sürede çok fazla kişiye ulaşmayı başardıklarını vurguluyor. Afra, "Üyelerimizin yüzde 70'ini tavsiye kampanyalarımızla kazandık. Referans yoluyla gelen üyelerin toplama oranla daha fazla ciro getirdiğini gözlemliyoruz" diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz