Tavsiyenin büyük gücü

Tavsiye kampanyaları sayesinde cirosunu katlayan şirket sayısı hiç de az değil.

1.10.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Tavsiyenin büyük gücü


DR. SELÇUK TUZCUOĞLU / BAHÇESEHİR ÜNİV.
"RİSKLERE DİKKAT!"
ALTERNATİFLER ÖNEMLİ
İnternet üzerinden tüketiciler arasındaki iletişim artığından beri, insanlar başkalarının değerlendirmelerine daha fazla kulak verir oldu. Hele ki tavsiye, tanıdığınız ve düşüncesine değer verdiğiniz birinden geliyorsa... Eskiye oranla seçenekler de fazlalaşmış durumda. Bütün seçenekleri kişisel olarak deneyip, en iyiyi bulmak imkansız hale geldi. Bu nedenle eş-dost tavsiyesi daha da önemli hale geliyor.
VAADLER UYACAK MI?
Ama bu tavsiye kampanyalarının da riskleri var: İşletmeye müşteri getiren kişinin müşteriye markayla ilgili hangi vaadleri sunduğunu bilmek imkansız... Eğer bu kişi sadece alacağı ödülü düşünüp, yerine getirilemeyecek vaadlerde bulunursa yeni müşterinin tatmin olması mümkün değil. Bu durumda marka yara alır.
FARKLI PROFİLLERDEN ALMALI
Bu tip kampanyalarda tanıdık tavsiyesi sadece katalizör olmalı. Yeni müşteriyle tanıştıktan sonra şirket tüm iletişimi ele alıp tüketiciyi o "tanıdık etkisinden" kurtarabilmeli. Tabii bir de şirket için hep aynı profilde müşterilerle çalışmak zorunluluğu oluşabilir. Farklılığı sağlayabilmek ve network'ü artırabilmek için, az sayıda kişinin çok sayıda referansı değil, çok sayıda kişinin az sayıda referansı tercih edilmeli.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz