CEO'ların büyük veri formülü

Devasa boyutlara ulaşan veri tsunamisini doğru yönetmek için CEO’lar da yoğun çaba içinde...

11.03.2016 15:14:160
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'ların büyük veri formülü
İLK 3 KONU ARASINDA
Türkiye’de de gelişen teknoloji ve e-ticaret, veri hacmini büyüttü. Müşteri ve satış gibi geleneksel veri alanlarının yanında web davranışı, sosyal medya, müşteri deneyimi gibi alanlarda da farklı bilgiler kayıt altına alınmaya başlandı. Teradata Türkiye Genel Müdürü Gamze Aydın, ileriye yönelik öngörülerde bulunmak isteyen şirketler için ‘veri tsunamisi’ni doğru analiz etmenin kritik hale geldiğini söylüyor. Aydın, “Araştırmalar veriyi kullanan şirketlerin verimlilik konusunda eşitlerinden yüzde 4 daha verimli, yüzde 6 ise daha kârlı olduğunu gösteriyor” diyor. Şirketlerin verimliliğinde kritik rol oynayan veri yönetimi CEO’ların da öncelikli konuları arasında. Tüketici davranışlarının çok hızlı değiştiğini belirten ünlü yönetim gurusu Ram Charan, global belirsizliği yönetmek için CEO’ların temel görevlerinden birinin tüketici davranışlarını ve potansiyel müşterileri takip etmek olduğunu söylüyor. Dünyadaki yönetim trendlerinin değişmesi CEO’lara veri yönetimiyle ilgili yeni sorumluluklar da yüklüyor. Eskiden veri yönetimiyle ilgili süreçler doğrudan CIO’ların yetki alanına girerken bu durum değişiyor. Zenium Türkiye Ülke Müdürü Aslıhan Güreşcier, “CEO’ların bu gibi kritik kararların alınmasında sürece daha fazla dahil olduğunu, CEO ve CDO/CIO rollerinin iç içe geçtiğini görüyoruz” diyor. Peppers & Rogers Group Direktörü Yavuz Tunç da bugün CEO’ların birçoğu için veri yönetiminin ve analizinin ajandalarındaki en önemli 3 konu arasında olduğunu belirtiyor.
 İLK SIRADA KİMLER VAR?
Veri yönetimine en çok yatırım yapan CEO’ların başında telekomünikasyon, perakende, enerji, e-ticaret, lojistik ve finans şirketlerinin yöneticileri var. Son 5 yılda veri yönetimine daha fazla yatırım yapan CEO’lar, veriyi anlık izleyip hızlı aksiyon almaya çalışıyor. DHL Express Türkiye CEO’su Markus Reckling, “Kendim için önem taşıyan verileri, odamdaki ekrandan takip ediyorum. Burada günlük, haftalık ve aylık bazda veri akışları yer alıyor” diyor. Akkök Holding CEO’su Ahmet Dördüncü, bütün gün odasındaki ekranlardan veriyi takip etmeye çalıştığını söylüyor. Dördüncü, “Odamda foreksler, borsa ve haber kanalları hep açık. İş geliştirme ve kurumsal iletişimden de devamlı bilgi akışı oluyor” diyor. Mudo’nun CEO’su Barış Karakullukçu, 3 yıl önce perakende verisini daha iyi analiz etmek için dönüşüm projesini başlattıklarını söylüyor. Proje sayesinde perakendenin tüm verisini ortaya çıkarıp raporlama performansını yüzde 96 artırdıklarını anlatan Karakullukçu, “Projenin başlangıcında ‘veri ambarı ve iş zekası departmanı’ kurduk. Yaptığımız bu çalışmalar sonucunda şimdiye kadar hiç yapamadığımız uzun süren analizleri tüm çalışanlarımızın kullanımına açtık. Mudo’nun analitik kapasitesini artırdık” diyor. Her ay 14 milyonun üzerinde tekil ziyaretçisi olan GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı da “Veri yönetimiyle alakalı veri ambarı ekibimiz var. Şu an bu ekipte 4 kişi tamamen veri yönetimi üzerine çalışıyor” diyor. Şirketin yazılım departmanında da ‘büyük veri’ teknolojilerini yöneten ve uygulamalar geliştiren ayrı bir ekip bulunuyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz