Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Ulaştırmada dijitalleşme (bir mobil uygulamalar, araçlardaki sensörler ve buluttaki veriler kombinasyonu), servis üyelerinin gün veya saat bazında kullandıkları araçlar için para ödedikleri Zipcar ile en mükemmel örneğinin sunulduğu güçlü bir mülk edinmeme modeliyle yaygınlaşıyor.

Google’ın sürmekte olan otonom araç testleri çok daha radikal olasılıkların bile değer yaratabileceklerini gösteriyor. Bu dijital model geliştikçe otomobil üreticileri de kendilerini daha otomatik, daha güvenli özellikler talep eden araba alıcıları furyasına uyarlamak zorunda kalacak.

Kamyon taşımacılığı ve sigortacılık gibi ilgili işler de elbette bu durumdan etkilenecek, zira otomasyon (sürücüsüz konvoylar) ile ulaşım maliyetleri düşecek ve “kaza yapmayan" arabalarla sürücülerin mevcut risk profileri yeniden yazılacak.

Stratejik meydan okumalarla başa çıkmak: 6 büyük karar
Bu güçler ışığında stratejinin yeniden düşünülmesi, zor kararlar alınmasını ve belirli ödünler verilmesini gerektirir. Aşağıda onların en çetrefillilerinden 6’sı veriliyor.

1. karar: Portföyünüzdeki şirketleri mi satmalı yoksa yeni şirketler mi almalı?
Dijital bir dünyada bazı şirketlerin büyümesi ve kârlılığı daha az cazip hal alabilir ve rekabet etmek için gerekli kapasiteler de değişebilir. Dolayısıyla bir şirketin işler portföyü, kendi arzu edilir finansal profilini tutturmak veya gerekli yetenek ve sistemleri bir araya getirmek için değiştirilmek zorunda kalınabilir.

Tesco, tüketici elektroniğindeki rekabette ayakta kalabilmek için 2 yıllık bir dönem boyunca çok sayıda önemli dijital şirketi alma yoluna gitmişti. Güzellik ürünleri ve parfüm perakendecisi Sephora, geçenlerde mağaza içi deneyimi geliştiren dijital teknolojilerde uzman bir şirket olan Scentsa’yı satın aldı.

(Scentsa marka dokunmatik ekranlar ürün videolarına erişebiliyor, cilt bakımı ve parfüm cinsleri hakkındaki veritabanları-na bağlanabiliyor ve ürün tavsiyelerinde bulunabiliyor). Sephora yetkilileri, bu şirketi sahip olduğu teknolojiye rakiplerinin erişimini engellemek ve mağaza içi ürünleri çok daha çabuk geliştirebilmek için aldıklarını söylemişti.(4)

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.